۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۱۹۳
نماینده طلاب استان تهران:

اسلام رحمانی نگرشی تک بعدی و انحرافی نسبت به دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) مبنی بر التزام به «اسلام ناب محمدی» و پرهیز از «اسلام آمریکایی» گفت: اسلام دستور «اشدا علی الکفار» و «رحماء بینهم» می‌دهد و افرادی که اسلام را تنها دین رحمانی معرفی می‌کنند، نگرشی تک بعدی و انحرافی نسبت به آموزه‌های اسلامی دارند.
حجت الاسلام عباس مداحي نماينده طلاب و فضلاي تهران

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) مبنی بر التزام به «اسلام ناب محمدی» و پرهیز از «اسلام آمریکایی» گفت: متأسفانه در این زمان دشمنان درصدد هستند که اسلام ناب را خدشه‌دار کنند، زمانی که استکبار جهانی مشاهده کرد که به برکت انقلاب اسلامی، مردم آزاده خواه جهان به اسلام حقیقی روی می‌آورند، درصدد برآمد که اسلام را حامی خشونت و قتل‌عام معرفی کند و دشمنان با حمایت از گروه‌های تکفیری همچون طالبان و داعش حمایت تلاش کرد تا ملت‌های آزادی‌خواه از اسلام روی برگردانند و اهداف شوم استکباری و سلطه‌گری خویش را بر ملت‌ها جهان افزایش دهند.

  

حجت الاسلام مداحی، آگاهی سازی نسل جوان را از معارف اسلامی و مهمترین وظیفه رسانه‌های دینی دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب برای معرفی اسلام ناب به جوانان اروپایی و آمریکایی دو نامه نگاشته‌اند، بنابراین مناسب است که رسانه‌های دینی این مسأله را الگوی فعالیت‌های خویش قرار دهند و آموزه‌های حقیقی اسلام را از طریق رسانه‌های مختلف در جامعه ترویج دهند، تا این که مردم به اسلام ناب محمدی روی آورند.

  

وی در ادامه سخنانش به بیان اینکه اسلام دین کاملی است و برای تمام ابعاد زندگی برنامه مشخصی دارد، گفت: نخستین فعالیت پیامبر اکرم(ص) در مدینه تشکیل حکومت اسلامی بوده است ، امیرالمؤمنان(ع) جامعه دینی را ترویج کرده و امام حسین(ع) نیز برپایی اسلام ناب و حقیقی قیام کرده است.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران اظهار کرد: اسلام دستور «اشدا علی الکفار» و «رحماء بینهم» را با هم فرموده است، بنابراین اسلام دین رحمت و مهربانی و در عین حال دین جهاد و دفاع است.

 

حجت الاسلام مداحی ابراز کرد: افرادی که اسلام را تنها دین رحمانی معرفی می‌کنند، بدعت و انحرافی آشکار در دین پایه‌گذاری کرده‌اند و این دیدگاه نگرشی تک بعدی به دین است که سبب ایجاد انحراف در آموزه‌های اسلامی می‌شود.

  

وی با بیان این که اسلام برای اعمال و رفتار شخصی احکام خاصی دارد، گفت: اگر اسلام برای تشکیل حکومت و رهبری جامعه هزاران فرد را در بر می‌گیرد، دستوری نداشته باشد دین ناقصی می‌شود، بنابراین مناسب است، مسؤولان تمام ابعاد اسلام را مورد توجه قرار دهند و اگر تنها به یک وجه دین توجه شود و عرصه‌های دیگر اسلام مطرح نشود، اسلام کاریکاتوری در جامعه به وجود می‌آید.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران با بیان این که پیامبر اسلام(ص) الگوی عملی اسلام است، ابراز داشت: سیره رفتاری رسول اکرم(ص) همراه با تدبیر و میانه‌روی بوده است و افراط و تفریط در اعمال ایشان وجود نداشته است، بنابراین مناسب است سیره زندگی پیامبر، الگو و سرمشق رفتار ما قرار گیرد./998/ت302/ف2

ارسال نظرات