۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۳۰۷۰۸۶
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

زیارت اهل‌بیت زمانی فایده دارد که انسان گناه را ترک کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره این که تعداد زیادی از مردم ایران به زیارت امام رضا(ع) می روند، گفت: زیارت اهل بیت(ع) زمانی فایده دارد که انسان ها بعد از زیارت کردن، دیگر گناه را ترک کنند زیرا بعضی از مردم با زیارت کردن امام رضا(ع)، میزبان خود را با گناه کردن ناراحت می کنند.
شهادت امام رضا اهل‌بيت(ع)

حجت الاسلام حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به شهادت امام رضا(ع)، گفت: عالم آل محمد بودن یکی از صفات امام رضا(ع) است.

 

وی افزود: همه اهل بیت(ع)، مهربانی را در خود داشته اند؛ اما امام رضا(ع) دارای صفتی به نام روؤف بودن است که حتی نسبت به حیوانات همچون آهو مهربان بود و به او کمک می کرد.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که زیارت امام رضا(ع) افضل از زیارت امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: مردم زیارت امام رضا را فراموش نکنند زیرا امام رضا دارای قلب مهربانی بوده که به همه ی انسان ها کمک می کند.

 

وی بیان داشت: این که به امام رضا(ع) ضامن آهو می گویند به این دلیل بوده که امام رضا(ع) به همه افراد حتی به حیوانات کمک می کرد و انسان ها باید این صفت را الگوی خود قرار دهند و به هم دیگران از روی مهربانی کمک کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که معرفت به اهل بیت شرط اول تمام زیارات محسوب می شود، ابراز داشت: اگر انسان ها سخنان اهل بیت را می خواندند و به آن ها عمل می کردند زندگی خوبی را برای خود به رقم می گذاشتند.

 

وی اظهار داشت: کرامات امام رضا(ع) یکی دیگر از موضوعاتی بوده که انسان ها می توانند درباره آن کرامات، مطالعه کنند تا شاید انسان ها با شنیدن این کرامات دیگر گناه نکنند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که قرآن خواند با تدبر امام رضا(ع) را می توانیم الگوی خود قرار دهیم، یادآور شد: قرآن خواندن زمانی در زندگی انسان ها معنا پیدا می کند که به آن چه که خدا در قرآن گفته، عمل کنیم.

 

وی تأکید کرد: امام رضا(ع) در زمان عمر خود، عنایت مخصوصی به فقیران داشتند که حتی در هنگام غذا خوردن مقداری از غذای خود را برداشته و به فقیران می داد.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره این که تعداد زیادی از مردم ایران به زیارت امام رضا(ع) می روند، بیان داشت: زیارت اهل بیت زمانی فایده دارد که انسان ها بعد از زیارت کردن، دیگر گناه را ترک کنند زیرا بعضی از مردم با زیارت کردن امام رضا(ع)، میزبان خود را با گناه کردن ناراحت می کنند./9707/303/ب2

ارسال نظرات