۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۰۶۷۲۲
معاون رییس جمهور در امور زنان:

بعد از انقلاب حضور زنان در عرصه سیاست فوق‌العاده بود

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: با پیروزی انقلاب حضور زنان در عرصه سیاست بی‌بدیل و فوق‌العاده بود به طوری که آن‌ها افزون بر حق رأی دادن توانستند به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنند.
خانم دکتر ملاوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان پیش از ظهر امروز در همایش زنان در تاریخ مجالس ایران، که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جایگاه زنان در مجلاس کشور ایران به سه دوره مشروطه، پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقسیم می‌شود.

 

وی افزود: در زمان مشروطیت زنان هم‌پای مردان در انقلاب مشروطه نقش داشتند اما بعد از پیروزی دیگر هیچ دخالتی نداشتند امروز نیاز به بررسی و ارزیابی دوران مشروطیت است تا بدانیم چه موانعی سبب حضور زنان در جامعه شد.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان، در ادامه عنوان کرد: در زمان پهلوی زنان به مجلس و سنا راه یافتند به طوری که حق انتخاب پیدا کردند، اما بعد از انقلاب که بر مشارکت عموم مردم در انقلاب تاکید شد زنان هم حق انتخاب کردن و هم حق انتخاب شدن پیدا کردند.

 

ملاوردی، اظهار داشت: در دوران مشروطیت از جمله خواسته‌های زنان بازگشایی مدارس، داشتن حق رای و بسیاری مسائل دیگر بود که نه تنها به این خواسته‌ها پاسخ داده نشد بلکه اجازه ورود آنها به عرصه سیاست نیز داده نشد.

 

وی افزود: در دوران مشروطیت زنان را از رای دادن محروم کردند و آنان را سفیه معرفی کردند که شهید مدرس نسبت به این مساله اعتراض کردند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: در دوران پهلوی زنان در مجلس ملی و سنا عضو شدند اما با پیروزی انقلاب حضور زنان در عرصه سیاست بی‌بدیل و فوق‌العاده بود به طوری که آنها افزون بر حق رای دادن توانستند به عنوان کاندید در انتخابات شرکت کنند.

 

ملاوردی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سومین نشست راهبردی با زنان فرهیخته فرمودند: باید زنان در مقدرات جامعه دخالت داشته باشند، در این زمینه امام راحل همانگونه قدر مردم را خوب فهمیده بودند برای زنان نیز ارزش بالایی قائل بودند و در برابر نظرات مخالف حضور زنان در عرصه سیاست ایستادگی کردند./807/202/ب1

ارسال نظرات