۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۶۹۵
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

دانشجوی امروز ارائه دهنده فرهنگ اصیل کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر عباس گفت: دانشجوی امروز باید ارائه دهنده فرهنگ اصیل کشور باشد.
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

حجت الاسلام مسلم پور جمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه حادثه 16 آذر یکی از مهم ترین و زیباترین حرکاتی بود که دانشجویان وقت آن را انجام دادند، گفت: حرکت دانشجویی آن روز استکبار ستیزی محض و رویارویی با ظلم و سلطه بود.

 

وی افزود: آنچه که اکنون جامعه ما به آن نیاز دارد همان مبارزه با ظلم و جلوگیری از سلطه و نفوذ دشمن است و دانشجویان ایران قطعا با همان روحیه ، قدرت و بصیرت و همچنین شناخت از فضای حاکم بر جامعه و جهان با حمایت از ولی فقیه در مقابل نفوذ دشمنان ایستادگی می کنند و اجازه نفوذ به دشمن از هیچ مسیری را نخواهند داد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با بیان این‌که دانشجو و دانشگاه عصاره وضعیت هر جامعه‎اند، اظهار کرد: عالی‎ترین بیان حق‎طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی، عدالت‎طلبی، آرمان‎خواهی و ایثارگری همواره در نسل شرف دانشجو تبلور یافته و خواهد یافت و دانشجو به عنوان نماینده ای از نسل گذشته، الگو در عرصه دانش حال و پشتوانه محکمی برای نسل آینده می کوشد تا به نمایندگی از جامعه ای فرهنگی فریاد برتری خویش را به گوش آنان که نمی خواهند بشنود برساند که ما دانشگاهیان و دانشجویان پیش به سوی فردایی روشن، سرزمینی آباد و انسانی آزاد می رویم.

 

وی تصریح کرد: دانشجوی امروز باید ارائه دهنده فرهنگ اصیل کشورش باشد چرا که دانشگاه مظهر فرهنگ و دانش هر ملت است، فرهنگی که آئینه آن ملت است و دانشی که زمینه های ترقی و پیشرفت آن کشور را فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام مسلم پورجمالی خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه های مهم سیاسی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی همواره به نوعی با دانشگاه و دانشجو در ارتباط بوده است، چرا که در طول زمان اهمیت بیش از پیش دانشجو و دانشگاه برای همگان روشن شده است و همین امر مهم است که قشر دانشجو را به سوی فعالیت در عرصه های ذکر شده سوق می دهد.

 

وی ابراز داشت: اهمیت این قشر مربوط به دیروز و امروز نیست، چه بسا اهمیت آن در طول تاریخ با مسائل و رویدادهای مختلف پیوند خورده و این مهم را برای همگان روشن کرده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس ادامه داد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، گنجینه های مختلفی از علم و دانش کشف می شود که این خود بر اهمیت بیش از پیش علم و دانش می افزاید تا جایی که بسیاری از افراد را به سمت خود هدایت می کند و راه را برای ورود به دانشگاه هموارتر می کند.

 

حجت الاسلام جمالی پور در پایان با بیان اینکه دانشگاه همواره مکانی علمی و فرهنگی برای پرورش و شکوفایی استعدادهای نهفته هر انسان است اضافه کرد: انسانی که در طول زندگی با شعار« ز گهواره تا گور دانش بجوی» همراه بوده است و این همراهی را با ورود به عرصه دانشگاه کامل تر می کند، دانشگاه مکانی است که در جهت پیشرفت و موفقیت علمی هر کشور در تلاش است و هر انسان طالب علم و دانش را به سوی خود جذب می کند./851/302/ب3

ارسال نظرات