۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۵۸۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

رسانه ها نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ وقف دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با حضور در چهارمین همایش وقف و رسانه، گفت: رسانه ها نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ وقف دارند.
حجت الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، چهارمین همایش وقف و رسانه ظهر امروز با حضور مسؤولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم با تأکید بر نقش مؤثر رسانه ها در ارتقای فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: رسانه نقش ویژه ای در رویه زندگی مردم در جامعه داشته و روابط افراد را شکل می دهند.


وی افزود: رسانه‌ها گاه در جهت ترویج حق گام برداشته و گاه مروج باطل می شوند، این امر را می توان در کشورهای غربی مشاهده کرد که رسانه های حق را کتمان کرده و باطل را نشر می دهند.


حجت الاسلام حسینی اراکی افکار و رفتار جوانان و نوجوانان را متأثر از رسانه ها خواند و تصریح کرد: در عصر حاضر افراد وابستگی فراوانی به رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیدا کرده و از آن ها اثر می پذیرند، باید به نسبت افزایش تمایل افراد به رسانه ها به دنبال ارتقای سطح سواد رسانه ای در جامعه بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: متأسفانه سطح سواد رسانه ای در کشور پایین است و افراد آشنایی چندانی در رابطه با استفاده صحیح از رسانه های ندارند.


وی تأکید کرد: همانطور که رسانه ها با انتقال مفاهیم عمیق می توانند در شکل گیری شخصیت متعالی افراد مؤثر باشند، گاه برخی رسانه ها با انتقال آموزه های غلط سبب گمراهی و انحراف افراد و به خصوص نسل جوان می شوند و این امر ناشی از پایین بودن سواد رسانه ای در جامعه است.


حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه ضمن اشاره به نقش رسانه ها در افزایش تعداد موقوفات در کشور و استان یادآور شد: در سال های اخیر شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه بودیم، تعداد موقوفات استان در سال 91 از 30 موقوفه به 72 موقوفه در سال 93 رسید.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: رسانه ها باید با ترویج فرهنگ وقف و مطرح ساختن موقوفاتی که در استان مورد نیاز است به پیشرفت در این زمینه کمک کرده و امید است شاهد برطرف شدن نیازهای استانی از جمله ازدواج، مسکن، مساجد و دیگر کمبودهای استان باشیم.


وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان، عنوان داشت: 600 نخبه قرآنی در اواخر آذر ماه جاری در استان کرمانشاه حضور یافته و در مسابقات سراسری قرآن شرکت می کنند، رسانه ها می توانند با تبلیغ و ارائه روزشمار مسابقات به پوشش خبری هر چه بهتر مسابقات کمک کنند./857/202/ب3

ارسال نظرات