۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۶۲۵۳
در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی‌؛

8 هزار نفر از مردم خراسان شمالی پیاده عازم حرم رضوی شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در آستانه سالگرد رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) بیش از هشت هزار نفر از این استان به صورت پیاده عازم حرم رضوی شدند.
زائران پياده حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، صبح امروز در جلسه طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» اظهار کرد: طرح مزبور به مدت سه سال است که همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌هایی که به مشهد مقدس ختم می‌شوند، اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی با هدف خدمات‌رسانی به زائران حرم رضوی اجرا می‌شود، افزود: امسال در قالب این طرح 25 پایگاه خدمات رسانی در طول مسیر زائران حرم مطهر رضوی در بقاع متبرکه شاخص، مساجد، حسینیه ها و تکایا راه اندازی شده و آمادگی کاملی برای استقبال و پذیرایی و اسکان زائران وجود دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه خدمات رسانی مطلوب به زائران و کاروان های پیاده حرم رضوی، ساماندهی کاروان‌های پیاده و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران از مهم ترین اهداف اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی است، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح خدماتی از قبیل اسکان، بیمه، بهداشت، دارو، روحانی مبلغ و غیره به زائران پیاده ارائه می شود.

 

وی با یادآوری اینکه استان های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان مجری طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی هستند، افزود: در این طرح با فعال شدن ستادهای اصلی و فرعی در مسیر حرکت زائران پیاده حرم رضوی تلاش می شود تا رفت و برگشت این زائران با کمترین مشکل انجام شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه از این استان نیز تاکنون بیش از هشت هزار زائر پیاده از شهرستان های هشت گانه عازم حرم رضوی شده اند، اظهار کرد: این زائران در آیین متمرکز سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در مشهد مقدس شرکت خواهند داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: پیش بینی می شود تا روزهای آینده در مجموع بیش از 10 هزار زائر پیاده از استان خراسان شمالی برای شرکت در مراسم دهه پایانی ماه صفر عازم حرم مطهر رضوی شوند.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر بیش از هشت زائر پیاده ای که از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس شده اند، تاکنون از دیگر استان ها نیز افزون بر 10 هزار زائر پیاده وارد خراسان شمالی و از این استان به سمت مشهد مقدس خارج شده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: این زائران پیاده نیز در مسیر خود در شهرهای مختلف استان مورد استقبال قرار گرفته و از خدمات ارائه شده در پایگاه های خدمات رسان در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بهره مند شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سه روز منتهی به جمعه هفته جاری، بیش از هزار زائر پیاده دیگر از سایر استان ها وارد خراسان شمالی و پس از استقبال و رسیدگی به آنها، حرکت خود را به سمت مشهد مقدس ادامه دهند.

 

گفتنی است، امسال طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه با هدف خدمت رسانی به کاروان های پیاده زائران حرم مطهر رضوی، در 25 پایگاه در قالب امامزاده ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های شش استان سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان که در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس قرار دارند، در حال اجرا است.

 

ساماندهی کاروان‌های پیاده، خدمات دهی مطلوب به زائران پیاده این کاروان ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اسکان، اطعام و ارائه محصولات فرهنگی به زائران پیاده، استفاده از ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرکه بین راهی به عنوان قطب های فرهنگی کشور، ایجاد انگیزه و استفاده از فرصت های معنوی، ایجاد فضایی برای رفع شبهات و پاسخگویی به سؤالات دینی و فرهنگی زائران و غیره از مهم ترین اهداف اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه به شمار می روند.

 

لازم به یادآوری است، پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود 9 هزار زائر پیاده از استان خراسان شمالی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی عازم حرم رضوی شده بودند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات