۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۰۶۲۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نامه رهبری دروازه معنویت را به روی غرب گشود/ دانشجویان با نفوذ فرهنگی دشمن مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ خشونت زای غرب شایستگی جایگزینی به جای فرهنگ متعالی اسلام را ندارد، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب دروازه معنویت را به روی غرب گشود.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، اظهار کرد: این نامه ملت ها را به یاد نامه های پیامبر گرامی اسلام به سران زمان خود می اندازد.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری در این نامه بشریت غرق در ترور و خشونت را به بازگشت به باطن اسلام راستین دعوت کرده است، افزود: در این نامه جوانان غربی به فهمیدن و درک عمقی موضوعات دعوت شده اند و به آنها امید داده شده تا به دست آنها فرهنگ دین اسلام و آرامش روحی و ایمان به کشورهای آنها بازگردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رهبری در این نامه تروریسم را درد مشترک جوامع اسلامی و غربی دانسته اند، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند داعش زاییده غرب بوده و از زمانی که حمایت کشورهای غربی از تروریسم شروع شد انسان های متوحشی چون داعش فرصت قدرت نمایی یافتند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب خشونت زا بوده و هر کجا رواج یابد منجر به تولید و افزایش خشونت می شود، افزود: خشونت نیروهای داعش خشونت آشکار بوده اما فرهنگ غرب خشونت خاموش بوده که محصول آن بی بند و باری است.

 

وی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب دروازه معنویت را به روی غرب گشود، اضافه کرد: اسلام فرهنگ سالم و برتر بوده و می تواند نجات بخش کشورهای غربی باشد اما فرهنگ غرب شایستگی جایگزینی با فرهنگ اسلامی و دینی را ندارد.

 

جوانان مانع از نفوذ دشمن به کشور در عرصه های مختلف شوند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شانزدهم آذر، روز دانشجو ضمن گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: شانزدهم آذر روز استکبارستیزی و اعتراض به روش مستکبرانه غرب و آمریکا است.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز می بایست به فرهنگ دینی مسلح شده و با جنگ نرم غربی ها مبارزه کنند، اضافه کرد: دانشجویان مواظب باشند چرا که بیگانگان می خواهند از دورن وارد نظام ما شده و فرهنگ ما را استحاله کنند به همین دلیل دانشجویان و جوانان باید در برابر این اقدامات مقابله و مبارزه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان افسران جنگ نرم و جبهه نفوذ دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: این مجاهدان می بایست هجوم فرهنگ غرب را خنثی کرده و مانع از نفوذ غرب در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شوند.

 

دین مبین اسلام رهایی بخش بشر از جاهلیت مدرن است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتم صفر، سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: با رسالت این پیامبر بزرگوار جاهلیتی که سال ها و قرن ها بر مردم حاکم بود از بین رفت.

 

وی با بیان اینکه اما امروز جاهیلت مدرن خود را نشان می دهد و این جاهلیت از جاهلیت دوران گذشته بسیار بدتر است، افزود: امروز بشر برای رهایی از این جاهلیت نیازمند آموزه ها و رهنمودهای حضرت محمد(ص) و دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جهان اسلام با تکیه بر اسلام ناب محمدی می تواند تمدنی بر اساس اسلام را به بشریت هدیه دهد، تصریح کرد: راه نهایی رهایی بشریت، پیروی از دین اسلام است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به وضعیت حجاب و عفاف در بین بانوان اشاره کرد و با تأکید بر توجه بیشتر به رعایت حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: دعوت به حیا و حجاب و عفاف دعوت به مصونیت است نه محدودیت.

 

وی ادامه داد: برخی افراد حجاب و عفاف را نوعی محدودیت می دانند در حالی که اصل اسلامی حجاب و عفاف برای مصونیت بانوان و آقایان از هجوم مفاسد تعیین شده است./9314/201/ب1

ارسال نظرات