۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۰۶۷
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

پیاده روی اربعین مایه‌ امنیت جهان اسلام و جامعه‌ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اربعین را نمادی از همه ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: پیاده‌روی اربعین مایه‌ امنیت جهان اسلام و جامعه‌ اسلامی است.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده، مدیر حوزه علمیه خوهران هرمزگان عصر چهارشنبه 11 آذرماه در مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجد مهدی موعود بندرعباس گفت: اربعین از نظر تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اهل بیت(ع) نیز برای احیای پیام کربلا توانستند در اربعین اول یا دوم به کربلا برگردند و عزاداری کنند.


وی با اشاره به پیام اربعین افزود: اربعین بزرگترین پیام را به بشریت داد و آن همزیستی مسالمت آمیز و نجات واقعی بشریت از طریق امام حسین(ع) است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس ادامه داد: پیام امام حسین(ع) همان پیام اسلام یعنی پیام رسیدن به توحید است، مخصوصا در این روزها که عده‌ای در جهان اسلام با نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زنند.

وی اربعین را از منظر سیاسی و اجتماعی رویدادی مهم و قابل تأمل دانست و ابراز داشت: درک عظمت اربعین؛ بیانگر حدیث شریفی است که می‌گوید برای شیعیان و طرفداران حسین بن علی (ع) حرارتی قرار دادیم که همه را به سمت خود می‌کشاند.
 
حجت الاسلام عبادی زاده کربلا را یک دانشگاه خواند و بیان داشت: در این دانشگاه حسین بن علی(ع) استاد و درس‌های آن ایمان، ایثار، عزت و افتخار است. 
 
وی به حرکت عظیم جمعیت مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی، اشاره کرد و بیان داشت: تقویت جبهه‌ اسلام در برابر کفر و یزیدیان زمان یکی از پیام های حضور در پیاده‌روی اربعین است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این قدرت‌نمایی عظیم مایه‌ امنیت جهان اسلام و حتی جامعه‌ اسلامی است.
 
حجت الاسلام عبادی زاده اذعان داشت: همه کشورها چه مسلمان و غیر مسلمان در این پیاده روی عظیم شرکت می‌کنند و از شیعه و سنی و مسیحی و یهودی از همه جای عالم به واسطه امام حسین (ع) دور هم جمع می‌شوند.

وی در پایان اربعین را نمادی از همه ارزش‌های اسلامی دانست و بیان کرد: همه فضایل انسانی در فرهنگ اربعین نهفته است، بنابراین باید اربعین را زنده نگه بداریم تا فرهنگ اربعین زنده بماند./851/202/ب2
ارسال نظرات