۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۰۴۰

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی، هیأت‌های مذهبی تبریز در اجتماعی باشکوه به ساحت مقدس حضرت بقیت الله الاعظم عرض تسلیت کردند.
اربعين حسيني در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی بار دیگر علم‌های عزاداری های اباعبدالله حسین(ع) در هر میادین و خیابان‌های نخستین پایتخت جهان تشیع برپا شد و امروز شاهد سوگواری هزاران نفر از مردم سیاه‌پوش در سراسر نقاط آذربایجان شرقی بودیم.


بنابر این گزارش، دستجات سینه زنی، زنجیرزنی، شاه‌حسین گویان هیأت‌های حسینی تبریز همچون سالیان گذشته در سرتاسر استان، عشق به حسین(ع) را به نمایش گذاشته است. عزاداران با حرکت از مساجد، تکایا و محلات خود را به میدان ساعت و بازار سنتی تبریز رساندند و سینه زنان اشک ماتم ریختند.


عزاداران حسینی با سیاه پوش کردن خیابان ها، معابر و پخش نذورات در مسیر عبور هیات های عزاداری، غم و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش را زنده نگاه داشته و همواره خود را پیرو مکتب سالار شهیدان و آموزگار اخلاق و مدارای کربلا و عاشورا می دانند.


همچنین امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با بیان این‌که تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی بر لغو گذر با روادید صادر نشده است، اظهار داشت: چنانچه فردی بدون رودادید از مرز عبور کند، متحمل 6 ماه حبس خواهد شد.


وی با بیان این‌که تا روز گذشته بیش از بر 24 هزار ویزا برای مردم آذربایجان‌شرقی، 4 هزار و 19 ویزا برای اردبیلی‌ها و 9 هزار و 140 ویزا برای اهالی آذربایجان‌ غربی در دفتر کونسولگری عراق در تبریز صادر شده بود، گفت: امنیت کامل در مرزها و مسیرهای اصلی منتهی به کربلا برقرار است.


روحی ملکی خواستار همکاری زائران با مأموران امنیتی شد و گفت: زائران حدالامکان به صورت گروهی تردد کنند و از پرداختن به مسایل شیعه و سنی پرهیز کنند چراکه عده‌ای درصدد اختلاف افکنی بین شیعیان و برادران اهل سنت هستند، موکب عزاداری استان آذربایجان‌شرقی نیز در مرز شلمچه آماده ارائه خدمات به زائران هنگام برگشت است.


گفتنی است، امروز در دیگر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی نیز مردم با حضور میادین اصلی شهر به عزاداری و سوگواری پرداختند، ضمن این‌که تعداد قابل توجهی از طلاب مدارس علمیه استان نیز به صورت گروهی و انفرادی عازم کربلای معلی شده‌اند، که همین امر موجب شده تا کلاس‌های درس فردا پنج‌شنبه در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تعطیل اعلام شود./935/202/ب2

ارسال نظرات