۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۵۹۷۰
حجت‌الاسلام فرحزاد:

محبت حسینی؛ جاذبه‌ای که دانشمندان عالم از تحلیل آن عاجزند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس تفسیر و اخلاق برنامه تلویزیونی سمت خدا پیاده روی اربعین را رسانه ای بزرگ برای اثبات حقانیت اسلام و منتقل کننده پیام اصلی اسلام دانست و گفت: محبت حسینی پیامی است که تحلیل و نظریه پردازی دانشمندان جامعه شناسی را عاجز از تحلیل کرده است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد، در مراسم عزاداری شب اربعین که در مسجد اعظم قم برگزار شد به تفسیر و تبیین ابعاد معرفتی زیارت اربعین در زندگی مؤمن پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در تفهیم ابعاد و ارزش زیارت امام حسین(ع) در جوامع انسانی چنین می‌فرمایند«من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین علیه السّلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین علیه السّلام و بغض زیارته»

 

کارشناس تفسیر و اخلاق برنامه تلویزیونی سمت خدا با اشاره به ترجمه حدیث امام صادق(ع) در بیان اهمیت زیارت امام حسین(ع) که فرموده اند«هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او مى اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین(ع) و خشم زیارتش را در دل او مى اندازد»، اظهار کرد: این حدیث در کتب شریف وسائل الشیعه جلد 10، ص 388 و بحار الانوار جلد 98، ص 76 آمده است که از منابع اصیل حدیثی شیعه است.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد به بیان ابعاد و اهمیت زیارت اربعین از ابعاد گوناگون پرداخت و گفت: امام حسن‌ عسکری(ع) می‌فرمایند «پنج چیز از علامت های انسان مومن است آنکه پنجاه و یک رکعت نماز در طول شبانه روز، انگشتر در دست راست کردن، بر روی خاک سجده کردن، بسم الله الرحمن الرحیم نماز را بلند گفتن و زیارت اربعـین سیدالشهداء(ع)».

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خصائص و ویژگی‌هایی در عالم وجود دارند که منحصرا به افرادی است و دیگر بر هیچ شخصی اختصاص نخواهد یافت، اظهار کرد: به عنوان مثال تولد امام علی(ع) که در خانه کعبه بود از ابتدای تاریخ تا قیامت به هیچ شخص دیگری اختصاص داده نشده است.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد به تبیین ویژگی‌های امام حسین(ع) پرداخت و گفت: زیارت اربعین از جمله ویژگی‌هایی است که برای هیچ فردی در تاریخ همانند امام حسین(ع) اربعین نداشته همانطور که امام حسن‌ عسکری(ع) در حدیث فرموده حضور در زیارت اربعین از ویژگی‌های مؤمنین است.

 

مؤلف کتاب محبت و رحمت با بیان اینکه در بیان اهل بیت(ع) شیعه حقیقی عامل به فرائض دین است، اظهار کرد: امام حسین(ع) فرمودند«تحدیث الصفحة ما شیعتنا إلا من اتقى الله وأطاعه» یعنی شیعیان ما کسانی هستند که فرمان ما را عمل کنند.

 

وی افزود: پیاده روی اربعین امروز رسانه ای بزرگ برای اثبات حقانیت اسلام و منتقل کننده پیام اصلی اسلام است؛ محبت حسینی پیامی است که تحلیل و نظریه پردازی دانشمندان جامع شناسی را عاجز از تحلیل کرده است./837/پ202/ف

ارسال نظرات