۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۹۶۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

ساده‌ترین راه زیارت امام حسین سلام کردن به ایشان در دل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این که زیارت امام حسین(ع) تنها در رفتن به کربلا و بوسیدن حرم خلاصه نمی‌شود، گفت: ساده‌ترین راه زیارت کردن امام حسین(ع) گفتن «السلام علیک یا اباعبدالله» در دل است و حتی لازم نیست آن را بر زبان بیاوریم.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام خامسی، مبلغ و کارشناس حوزوی، سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با تسلیت فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) به جایگاه اربعین در اسلام پرداخت و گفت: جابر بن‌ عبدالله انصاری، کمالات بسیاری داشتند اما تنها آن کمالشان باقی مانده که به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین رفته است.

 

وی با مقدس خواندن عدد چهل از دیدگاه اسلام، افزود: تمامی انبیا و پیامبران در سن 40 سالگی مبعوث شدند و کسانی که به این سن می‌رسند از انان توقع بیشتری می‌رود، همچنین در روایات وارد شده است که تا چهل منزل به عنوان همسایه محسوب می‌شود.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی ادامه داد: در احادیث دیگر هم آمده است که اجازه ندهید که بدن شما چهل روز بدون گوشت و غذا بماند، همچنین اگر کسی چهل حدیث را حفظ کند با علما محشور می‌شود و همچنین یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است.

 

وی با بیان این که زیارت امام حسین(ع) تنها در رفتن به کربلا و بوسیدن حرم خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: ساده‌ترین راه زیارت کردن امام حسین(ع) گفتن «السلام علیک یا اباعبدالله» در دل است و حتی لازم نیست آن را بر زبان بیاوریم، در روز اربعین می‌توانیم این گونه امام حسین(ع) را زیارت کنیم.

 

حجت‌الاسلام خامسی با تأکید بر این نکته که باید سعی کرد به فرزندان خود، اصل هدف مستحبات را یاد بدهیم و از آنان نخواهیم همه مستحبات را در صورت ناتوانی انجام دهند، بیان کرد: نماز شب 11 رکعت است که برخی از بخش‌های آن دستورات سختی دارد، باید اصل نماز شب ولو اگر دو رکعت باشد را یاد بدهیم.

 

وی ابراز کرد: برخی به دنبال آن هستند که مردم در نماز جماعت برای سخنرانی هم بشینند و به زور می‌خواهند که مردم بنشینند اما باید دانست که اصل نماز جماعت کافی است و نباید به اجبار کاری کرد که مردم اصل اسلام را از یاد ببرند، اگر مستحبات و جزییات کم باشد، اشکالی نخواهد داشت./914/203/ب2

ارسال نظرات