۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۵۹۵۴
نماینده طلاب و فضلای استان تهران:

کنگره مردمی اربعین سبب ناامیدی دشمن از تفرقه انگیزی در جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی به حضور میلیونی زائران در کنگره مردمی اربعین را سبب ایجاد وحدت مسلمان و ایجاد یأس و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: استکبار جهانی توطئه‌ها بسیاری برای جهان اسلام برنامه‌ریزی کرده است؛ اما زمانی که اتحاد میان مسلمانان را در کنگره عظیم اربعین مشاهده می‌کند، سبب ناامیدی آن‌ها از تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام می‌شود.
اربعين حجت الاسلام عباس مداحي نماينده طلاب و فضلاي تهران

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان ضرورت پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) ثواب بسیاری برای زیارت امام حسین(ع) و پیاده‌روی اربعین بیان شده به گونه‌ای که در این روایات آمده است هر فردی در اربعین با پای پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) برود، تمام گناهان بخشیده می‌شود و برای هر قدم هزاران ثواب نوشته می‌شود و هزاران گناه از وی پاک می‌شود.

 

حجت الاسلام مداحی ابراز کرد: هر فردی که سیره ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خویش قرار دهد به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد و بهترین سرمشق زندگی واقعه کربلا و سیدالشهدا(ع) است.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران بیان کرد: پیام کنگره مردمی اربعین حسینی را اعلام موجودیت شیعیان و اعلام برائت از دشمنان است؛ زائران در این راهپیمایی شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذلة» سر می‌دهند.

 

حجت الاسلام مداحی ابراز کرد: زائران حسینی با شعار «هیهات من الذله» از تمام طاغوت‌ها و استکبارهای جهانی دوری می‌جویند و آن‌ها با ندای «لبیک یا حسین(ع)» با تمام مظلومان ستم دیده جهان همچون مردم کشورهای یمن، فلسطین و پاکستان هم‌دردی می‌کنند.

 

وی به حضور میلیونی زائران در کنگره مردمی اربعین اشاره کرد و افزود: حضور پر رنگ مردم در این راهپیمایی سبب ایجاد وحدت مسلمان و ایجاد یأس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

 

حجت الاسلام مداحی عنوان داشت: استکبار جهانی توطئه‌های بسیاری برای جهان اسلام برنامه‌ریزی کرده است؛ اما زمانی که اتحاد میان مسلمانان به ویژه شیعیان را در این کنگره بزرگ مردمی مشاهده می‌کند، سبب یأس و ناامیدی دشمنان از تفرقه ‌انگیزی در جهان اسلام می‌شود.

 

وی در ادامه سخنانش به حضور زائران ادیان مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور آن‌ها در این کنگره مردمی سبب به وجود آمدن وحدت و انسجام میان ملت‌ها و قومیت‌های مختلف می‌شود و در این راهپیمایی مستضعفان جهان هم‌نوا می‌شوند و علیه ظلم و ستم قیام می‌کنند.

 

 نماینده طلاب و فضلای استان تهرانبا بیان اینکه روحانیان مسؤولیت تبلیغ و ارشاد در جامعه عهده دارند، گفت: مبلغان میان زائران حسینی معارف اسلامی و سیره اهل‌بیت(ع) را ترویج کنند و اگر امکان شرکت در این تجمع مردمی را ندارند، مردم را برای حضور در این کنگره مردمی تشویق کنند./998/ت302/ف

ارسال نظرات