۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۰۵۷۲۷
عضو کمیسیون امنیت ملی:

سیاست‌های غرب در عراق و سوریه شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: اراده کافی برای نابودی پیاده نظام آمریکا و خارج کردن آنان از منطقه به وجود آمده است.
حقيقت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «بومرنگ تروریسم» در دانشگاه تبریز با اشاره به تحرکات مختلف گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه اظهار داشت: امروز غرب در خاورمیانه جنگ نیابتی علیه نظام اسلامی ایران و مقاومت اسلامی به راه انداخته است.


وی با بیان این‌که عوامل وابسته به آمریکا بلوک جدیدی را در منطقه احداث کرده‌اند و بازیگران آنان در خاورمیانه سعی در پیشبرد اهداف استکبار دارند، خاطرنشان کرد: در مقابل سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب، کشورهای اسلامی و مخالف سیاست‌های استکباری آمریکا همچون ایران، لبنان، عراق و سوریه در برابر غرب مقاومت می‌کنند.


حقیقت‌پور با اشاره به این‌که روسیه نیز با پشتیبانی نظامی در ادامه مقاومت مردم سوریه نقش ایفا می‌کند، افزود: عربستان و ترکیه نیز با حمایت از گروه‌های تروریستی سرمایه‌گذاری‌ های کلانی را برای براندازی نظام سوریه کرده‌اند اما چنانچه مقاومت در این مبارزه به پیروزی برسد خسارت‌های سنگینی به بازیگران غرب در منطقه وارد می شود.


نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به این‌که سیاست‌های غرب در عراق و سوریه شکست خورده است، گفت: اگر ایران با داعش مبارزه نکند؛ تجزیه سوریه، عراق و اعمال سیاست‌های امنیتی در داخل مرزهای حتمی است؛ امروز ما مقاومت و مقابله با استکبار را در آن سوی مرزها پیگیری می کنیم.


وی یکی از امتیازات ویژه‌ ایران در مقابله با تروریسم را آشنایی مستشاران کشور با آئین نبرد دانست و تصریح کرد: با حمایت‌های ایران بسیج 100 هزار نفری در کنار ارتش تشکیل یافت و سوریه در برابر تمام هجمه‌ها ایستاد، از سوی دیگر جنگنده‌های روسیه روزانه مواضع داعش را هدف قرار می‌دهند و همین امر موجب هلاکت و فرار آنان از سوریه شده است.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با تأکید بر این‌که اراده کافی برای نابودی پیاده نظام آمریکا و خارج کردن آنان از منطقه به وجود آمده است، گفت: امروز کاملا واضح است که کفه ترازو به نفع مقاومت بالا رفته و غرب تلاش دارد با ایجاد جنگی دیگر در منطقه به بازسازی تروریسم روی آورد.


وی تصریح کرد: انهدام جنگنده روسی از سوی ترکیه به منظور ایجاد جنگی بزرگ در خاورمیانه و ورود ناتو به عرصه صورت گرفت، ترکیه با چراغ سبز آمریکا به دنبال ایجاد جنگ بود تا شکست آنان در منطقه جبران شود، اما روسیه با سیاست صبر به جای حمله نظامی به ترکیه حمله اقتصادی را در پیش گرفت.


حقیقت‌پور با بیان این‌که پوتین به منظور بزرگ تر نشدن بحران پاسخ نظامی را در دستور کار خود قرار نداد اما با تحریم‌های اقتصادی فشار مضاعفی را بر دولت اردوغان وارد کرد، گفت: ترکیه در آینده‌ای نه چندان دور پاسخی مهلک در قبال نابخردی خود در انهدام جنگنده روسی دریافت خواهد کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ایران به قدری در مقاومت سوریه و مبارزه با داعش تاثیرگذار بوده است که سران سایر کشورهای اروپایی از ایران درخواست کمک می‌کنند، افزود: امنیت موجود در کشور حتی در آمریکا و اروپا نیز وجود ندارد، چنانچه داعش به 50 کیلومتری مرزهای ایران نزدیک شود نیروهای نظامی ما وارد عمل خواهند شد./935/پ203/ج1

ارسال نظرات