۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۵۵۶۲
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تأکید کرد؛

خروج از سرزمین‌های مقدس پیام روشن اربعین به تکفیری‌ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده مهم‌ترین وظیفه روحانیت را مرزداران اعتقادی جامعه دانست و گفت: روحانیون باید از انحرافاتی که ممکن است باعث ایجاد تحریف در عزاداری اربعین شود، جلوگیری کنند.
داعش

 حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح پیام‏های عزاداری پرشور اربعین پرداخت و گفت: اربعین اعتقادات عمیق شیعیان و پایندی آنها به باورهایشان را نشان می‏دهد، که این می‏تواند از یک سو الهام بخش باشد و از سویی راهی باشد برای الهام گرفتن دیگر فرهنگ ها و ادیان، همچنین پیام مهم دیگر اربعین این است که مایه یأس و ناامیدی دشمنان است به گونه‏ای که به این نتیجه برسند که مسلمین به صورت عام به ویژه شیعیان پای اعتقادات خودشان خواهند ماند. 

 

وی با بیان اینکه در گذشته صدام این اجازه را نمی‏داد که مراسم اربعین به صورت وسیع برگزار شود، ولی امروزه شاهده آن هستیم که این مسأله ریشه ای و اعتقادی به صورت گسترده در سال‌های گذشته انجام می‏گیرد، تصریح کرد: قصد از این مانور عظیم سیاسی، دینی و فرهنگی آن نیست که ترسی برای دشمنان ایجاد شود بلکه این است که از این ترس برای انسجام امت اسلامی بهره برداری شود.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رهنمود‏های رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: در واقع اربعین یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشتن است یا زنده نگه داشتن یاد یک حقیقت بزرگ است، دشمن خیلی تلاش می‏کند که شیعیان را به گونه ای دیگر مثلأ بی‏دین، بی‏اعتقاد و ضعیف جلوه دهد علی رغم تبلیغات دشمن شیعیان هوشیار هستند و تحت پرچم امام حسین(ع) قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه روحانیت به عنوان مرزداران عقیده های مردم این است که این پدیده بسیار ارزشمند را به درستی و با واقعیتش تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: شبکه های رسانه ای در این ایام بسیار فعال می شوند و آموزه های غیر مرتبط را وارد اربعین می‏کنند؛ بنابراین روحانیون باید از این ارزش‌ها پاسداری کنند و از انحرافاتی که ممکن است باعث ایجاد تحریف در اربعین شود، جلوگیری کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: مهمتر از پاسداری از عقیده های مردم باید از این پدیده بزرگ الهام گرفته و برای ترویج اصل دین و قرآن و معرفی اهل بیت(ع) که مهمترین وظیفه روحانیت است استفاده شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش جریان داعش را به حادثه پنتاگون تشبیه کرد و گفت: داعش پدیده ای است که از سوی دنیای استکبار شکل گرفته و به دنبال جنگ نیابتی در منطقه است و آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل، وهابیت و تفکر سلفی‏گری حامیان جدی داعش محسوب می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: در این گروه تکفیری از مسلمانان و غیر مسلمانان استفاده می‏کنند که جنگ نیابتی انجام دهند؛ ولی مسأله حضور مردم در اربعین، پیام بسیار مهم و روشنی به داعشی ها دارد که هرچه زودتر باید سرزمین‌های مقدس را ترک کنند و مطمئن باشند که توان پیشبرد اهداف شوم خود را ندارند./875/ت302/س

ارسال نظرات