۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۴۵۵
امام جمعه شهرضا:

اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده های مفاسد اجتماعی به صلاح جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با تأکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های مفاسد اجتماعی، اطاله دادرسی در این خصوص را بر خلاف مصالح اجتماعی دانست و گفت: وقوع هریک از مفاسد اجتماعی برای مردم تبعات منفی فراوانی دارد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا عنوان کرد: فعالیت هیئات مذهبی در سطح شهرستان بسیار خوب و به دور از هرگونه اقدام خلاف شرع انجام شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در فعالیت تمامی هیئات مذهبی شهرستان هیچگونه اقدام خرافی و یا بر اساس عقاید باطل مشاهده نشده است و این مسأله نشان از ایمان و اعتقاد مردم به مبانی شرعی و تلاش های مستر روحانیت در ترویج احکام شرعی دارد.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش بزرگ بسیجیان این شهرستان در پنجم آذرماه اظهار کرد: برگزاری این همایش وحدت مردم را در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی به همگان ثابت کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: آنچه که بیش از همه در این قانون بر روی آن تأکید و سفارش شده، تذکر لسانی است، زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر 10 نفر به فردی تذکر دهند، در او اثر کرده و مانع تکرار منکر خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نیازی به درگیری و تنش وجود ندارد و تنها تذکر احکام شرعی در مورد با رعایت اخلاق و ادب کفایت می کند.

 

امام جمعه شهرضا، حضور در محافل مذهبی و مجالس وعظ را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: همه ما به تذکر نیاز داریم زیرا در شنیدن آثاری هست که در دانستن نیست.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تلاش دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در اجرای طرح تفکیک جنسیتی گفت: اگر عزم جدی مسؤولان و آحاد جامعه بر ترویج مبانی شرعی و احکام دینی در سطح جامعه قرار گیرد، مسلماً با موفقیت همراه خواهد بود، اقدام دانشگاه آزاد شهرضا در جلوگیری از اختلاط روابط دختر و پسر و ارتقاء امنیت روانی و سلامت معنوی دانشگاه قابل توجه و ستودنی است.

 

وی ترویج اقامه نماز جماعت در ادارت سطح شهرستان را از دیگر انواع امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: به واسطه اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، سایر واجبات اقامه و برکات الهی شامل حال اجتماع می شود.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: هر یک از افراد جامعه موظف است در صورت برخورد با موارد خلاف و منکر با رعایت احترام و ادب اسلامی، موارد را تذکر دهد زیرا بسیاری از فسادهای اجتماعی که در سطح گسترده مطرح می شود، از موارد اندک و انگشت شمار شروع شده اما به دلیل عدم برخورد مناسب و تذکر ندادن آن، شایع شده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اعزام کاروان های زیارتی اربعین حسینی را همایش قدرت شیعه در جهان دانست و افزود: ایران اسلامی در این همایش نقش به سزایی دارد همان گونه که در برپایی سایر شعائر دینی که منجر به تقویت ارکان اسلام می شود نیز، از جایگاه والایی برخوردار است.

 

وی در پایان، با تأکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های مفاسد اجتماعی، اطاله دادرسی در این خصوص را بر خلاف مصالح اجتماعی دانست و گفت: وقوع هریک از مفاسد اجتماعی برای مردم تبعات منفی فراوانی دارد و از این جهت مردم خواستار رسیدگی فوری به آن ها هستند، دستگاه قضایی اینگونه پرونده ها را با اولویت ویژه رسیدگی کند./868/202/ب1

ارسال نظرات