۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۳۷۹
حجت الاسلام زمانی:

جان‌باختگان حادثه منا مظلومان کنگره حج هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که ایران اسلامی پیگیر حقوقی حادثه تلخ منا خواهد بود، گفت: جانباختگان حادثه منا مظلومان کنگره حج هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين رجبعلي زماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رجبعلی زمانی، مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در جمع مسؤولان دفتر حج و زیارت و نمایندگی بعثه رهبری در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حادثه منا یک امتحان بزرگ اما تلخ بود که در نتیجه عمل نکردن آل سعود به تعهدهای خود اتفاق افتاد.

 


وی با بیان این‌که فراموشی حادثه منا از سوی مسلمانان و کشورهای اسلامی موجب غفلت در تامین امنیت خانه خدا می شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی آل‌سعود به دنبال لاپوشانی این حادثه تلخ بود، با پیگیری مسؤولان نظام اسلامی ایران این بی تدبیری به امت اسلامی ثابت شد.

 


حجت الاسلام زمانی با بیان این که حادثه منا به علت بی تدبیری های آل سعود رخ داد و موجب جان باختن بیش از هفت هزار و 470 نفر شد، افزود: این حادثه باید انگیزه ای برای افزایش وحدت و حرکت یک سویه امت اسلامی باشد، چراکه جانباختگان حادثه منا مظلومان کنگره حج هستند.

 


مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: این بی تدبیری آل‌سعود نباید به فراموشی سپرده نشود، چراکه امت اسلام انتظار دارند کنگره حج باید از امنیتی بالا برخوردار باشد، با توجه به حادثه رخ داده در سال جاری، این کنگره عظیم امت اسلامی محقق نشد و رژیم آل سعود به جای عذرخواهی از مردم، در پی توجیه این مسأله بود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفسیر آیاتی از کلام الله مجید گفت: هنر قرآن کریم در این است که سخت ترین مسایل علمی، اجتماعی و سیاسی را در آیات خود به ساده ترین روش شرح داده و اگر کمی در آن ها تامل کنیم به راحتی می توان بر مشکلات جامعه خود و جامعه جهانی فائق آمد.

 


حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به سوره عنکبوت که بیشتر بر اشخاصی که به غیر خدا تکیه کرده اند، دلالت دارد، اکنون نیز بسیاری از حکومت های اسلامی که حکومت خود را به نام اسلام ایجاد کرده اند، تکیه‌گاه آنان غیر خداست و همیشه در انجام کارهای خود متزلزل می شوند.

 


وی با تأکید بر این‌که اوضاع منطقه‌ای نشان از تضعیف روزافزون حکومت فاسد و مرتجع آل سعود دارد، افزود: حکومت آل سعود مانند خانه عنکبوت است که زندگی خود را به نام اسلام ایجاد کرده اما تکیه گاه خود را رژیم استکبار قرار داده و از سیاستگذاری آنان در منطقه پیروی می کند./935/202/ب1

ارسال نظرات