۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۵۲۹۳
کارشناس مسائل دینی:

مجالس امام حسین وسیله نجات و رستگاری مردم است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود و آگاهی و ارشاد مردم نسبت به دین و خدا و گرایش بسیاری به دین مبین اسلام را می توان از مصادیق شعائر الهی خواند، گفت: مجالس امام حسین(ع) وسیله نجات و رستگاری مردم هستند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب موسوي ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالصاحب موسوی، کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «سفینه النجاه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که شعائر جمع شعیره و به معنای نشانه و دلیل؛ چراکه شعیره از اشعار گرفته شده است، ابراز داشت: مجموعه تعالیم دینی و احکام شرعی را شعائر می گویند و همه آنها در جهت خداوند هدایت می کنند.

 

وی با اشاره به این که نماز، روزه و حج با همه اعمال و مناسک خود از شعائر الهی هستند، اظهار داشت: افزون براین احکام مسجدالحرام و مسجد صفا و مروه از دیگر شعائر هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که پیامبران، امامان و اوصیاء به سبب هدایت و ارشاد مردم به سمت و سوی خداوند ارشاد از جمله شعائر الهی به شمار می آیند، گفت: اعمالی همچون عزاداری، زیارت امام حسین(ع)، توزیع نذری، برپایی مجالس و انفاق در ماه محرم و صفر نیز از شعائر الهی می باشند، چراکه در جهت الهی هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در مجالسی که یادی از اهل بیت(ع)، قرآن و خدا و دین شود، از مصادیق شعائر الهی هستند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز با قیام خود و آگاهی و ارشاد مردم نسبت به دین و خدا و گرایش بسیاری به دین مبین اسلام را می توان آن را از مصادیق شعائر الهی خواند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» افزود: مجالس امام حسین(ع) وسیله نجات و رستگاری مردم هستند./9453/203/ب1

ارسال نظرات