۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۱۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نمایندگان مجلس از عربده فتنه‌گران نترسند/ تکثر نامزدهای هم‌حزب سبب سردرگمی مردم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم ائتلاف تشکل های سیاسی هم سو در انتخابات و اجماع بر روی نامزد واحد، گفت: تکثر نامزدها و حضور افراد متعدد یک جناح در انتخابات سبب سردرگمی مردم می شود.
حجت الاسلام يعقوبي- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: گردهمایی مردم در اربعین حسینی و پیاده روی میلیونی به این مناسبت درواقع تجلی قدرت مسلمانان به ویژه شیعیان و محبان ائمه اطهار(ع) است.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک تجمع قلبی و استثنایی است، اضافه کرد: در این آیین دیگر دلارهای نفتی و تطمیع مستکبران و دشمنان کارساز نیست بلکه مردم با عشق به امام حسین(ع) و از صمیم قلب برای بزرگداشت اربعین شهادت این امام همام گرد هم می آیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تهدید تروریست های تکفیری و دشمنان مبنی بر حمله به زائران پیاده اربعین حسینی و ایجاد یک فاجعه منای دیگر، خاطرنشان کرد: با وجود این تهدیدها شیعیان از سراسر جهان بدون توجه به تروریست های تکفیری عازم کربلا شده و برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی شور و شعف ویژه ای دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با این میزان عشق و علاقه شیعیان به اباعبدالله الحسین(ع) دشمنان و مستکبران هر چقدر نقشه کشیده و دلارهای خود را هزینه کنند باز هم تمامی نقشه های شوم آنها نقش بر آب می شود.

 

نمایندگان مجلس از عربده دشمنان و فتنه گران نهراسند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم آذر سالگرد شهادت آیت الله شهید سیدحسن مدرس در سال 1316 و روز مجلس، به ویژگی های برجسته این نماینده شهید پرداخت و افزود: شهید مدرس دو ویژگی ترس و طمع را نداشت و به همین دلیل نیز در مجلس آن زمان همواره حرف حق را می زد و از زورگویانی چون رضاخان واهمه ای نداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهید مدرس با لباس زاهدانه روحانیت در برابر قلدرهای زمان می ایستاد و آبروی حوزه و روحانیت و مجلس را حفظ می کرد، گفت: اکنون نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در ایفای رسالت نمایندگی خود راه، روش و منش این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار داده و ادامه دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همانند شهید مدرس به دور از ترس و طمع، در انجام وظایف خود با کسی رودربایستی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای باشد که نماینده مجلس ما از ترس ثروتمندان مفسد و قدرتمندان منحرفی که به رأی آوری او در انتخابات و حضورش در مجلس شورای اسلامی کمک کرده اند نتواند سخنی گفته و یا طرح و لایحه ای را به ضرر آنها تصویب کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و انقلاب اسلامی محکم و ثابت قدم باشد، افزود: نمایندگان مجلس می بایست در برابر جریان های انحرافی که از هر فرصتی سوءاستفاده می کنند، ایستادگی کرده و اجازه ندهند خون شهدا به هدر برود.

 

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با الگوگرفتن از ویژگی های شهید مدرس از جمله دیدن سیاست و دیانت با هم، هوشیاری، بصیرت و تیزبینی در راه تحقق اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب حرکت کرده و در این مسیر نیز از عربده دشمنان و فتنه گران هراسی نداشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می بایست همانند مدرس در برابر زورگویان و دشمنان بخروشند و زیر بار ذلت نروند، تصریح کرد: اکنون آمریکا دشمن اصلی نظام و ملت اسلامی ایران است به همین دلیل مجلس باید محکم و استوار در برابر نفوذ و غلبه دشمن ایستادگی کرده و فریب ظاهرسازی ها و بزک این شیطان بزرگ را نخورد.

 

تشکل‌های سیاسی هم‌سو در انتخابات ائتلاف و بر روی نامزد واحد اجماع کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه خطبه های سیاسی نماز جمعه بجنورد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، از مردم خواست تا با رأی آگاهانه خود نمایندگانی با ویژگی های شهید مدرس را به مجلس بفرستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماینده دلسوز و به دردبخور نماینده ای است که ویژگی های شهید مدرس را داشته باشد، افزود: ترس و طمع نداشتن، وام دار اصحاب قدرت و ثروت نبودن، اهل زهد و تقوا بودن و دشمن شناس و استکبارستیز بودن برخی از ویژگی هایی است که مردم در انتخابات پیش رو باید بر اساس آنها به نامزدها رأی بدهند.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ائتلاف تشکل های سیاسی هم سو در انتخابات و اجماع بر روی نامزد واحد، افزود: تکثر نامزدها و حضور افراد متعدد یک جناح در انتخابات سبب سردرگمی مردم می شود.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: در این راستا در هر جناح افرادی که خود را مناسب نمایندگی مردم می پندارند اما می دانند که دیگری از آنها برای این مسؤولیت بهتر است باید کنار رفته و فرد اصلح را به میدان بفرستند چرا که این امر مصداق کامل ایثار و جنگیدن با هوای نفس است./9314/201/ب1

ارسال نظرات