۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۵۱۶۴
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

راهپیمایی عظیم اربعین نشانه عظمت شیعه است/ دشمنان می خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به اسقاط هواپیمای روسی توسط کشور همسایه گفت: ما خواهان تنش زدایی بین کشورها هستیم، دشمنان می خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند که امیدواریم با تدابیر لازم این اتفاق نیفتد.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري نماز جمعه عبادي سياسي قم راهپیمایی عظیم اربعین نشانه عظمت شیعه است/ دشمنان می خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام گفت: بسیج مانند خود انقلاب است و تمامی ویژگی های انقلاب در بسیج وجود دارد، انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان سازش ناپذیر است، بسیج نیز در برابر دشمنان همینگونه است.


وی افزود: انقلاب در برابر ستمگران همواره ایستاده است که بسیج نیز این چنین عمل می کند، انقلاب برای رسیدن به آرمان ها و اهداف گاهانه و با بصیرت حرکت می کند بسیجیان ما نیز با بصیرت هستند؛ بسیج مربوط به نیروی خاص نظامی نیست بلکه همه آحاد جامعه می توانند بسیجی باشند، بسیج در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور جدی و آگاهانه دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بسیج در طول دوران دفاع مقدس با قامت استوارش حضور پیدا کرد، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به سخنان اخیر رهبر انقلاب که مقوله نفوذ را مطرح کردند و فرمودند عده ای می خواهند باورهای مردم، نخبگان و مسؤولان را تغییر دهند، این بسیج و بسیجیان هستند که می توانند جلوی نفوذ دشمن را بگیرد که این یک واقعیت انکار ناپذیر است.


وی ادامه داد: بسیبج باید روز به روز دامنه بصیرت خود را افزایش دهد، همچنین بسیج باید مطالبه گری داشته باشد ودر راستای فرهنگ سازی در زمینه شجاعت، معنویت، اخلاص و دین داری تلاش کرده و آن ها را نهادینه کنند؛ بسیجیان باید در برابر فرهنگ زدایی غرب ایستادگی کنند، بسیج نباید دچار غرور، غفلت و مادی گرایی شود.


مدیر حوزه های علمیه روز نیروی دریایی را یادآور شد و ابراز داشت: قهرمانان نیروی دریایی در آب های خلیج فارس و دریای عمان همواره می درخشند، در زمان جنگ نیروی دریایی جمهوری اسلامی نیروی دریایی دشمن بعثی را از کار انداخت.


وی با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین عنوان کرد: تمام امت اسلامی باید اعلام همبستگی کنند، 78 روز از انتفاضه سوم فلسطین می گذرد و نزدیک صد نفر تا کنون به شهادت رسیده اند، ویژگی این انتفاضه نسبت به انتفاضه های گذشته این است که فلسطینی ها در جایی می جنگند که تحت تسلط رژیم صهیونیستی است؛ سران کشورهای اسلامی باید در کنار مردم مظلوم فلسطین باشند.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مدرس نماد استقلال ملی، اسلام خواهی، ایستادگی و مقابله با استبداد و استکبار است، انتظار این است که مجلس در خدمتگزاری به مردم کوشا باشد.


وی اضافه کرد: امروز معیشت، اقتصاد، بیکاری، رکود و توهم و حفظ ارزش پول ملی دغدغه مردم است که مجلس باید بتواند مدرس وار در رابطه با این مسائل گره گشایی کرده و قانون گذاری کند.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نشانه عظمت شیعه است، گفت: امروزه میلیون ها انسان ها با پای پیاده و برهنه عاشقانه در اربعین امام حسین(ع) در کربلا حضور پیدا می کنند.


وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران افزود: 9 رییس جمهور برای شرکت در این مراسم حضور پیدا کردند، 67 درصد از گاز استخراجی متعلق به این کشورها است، جمهوری اسلامی نخستین کشوری است که منابع غنی گاز در اختیار دارد اما سهم ایران در بازار جهانی به دلیل زیادی مصرف داخلی و تحریم ها کم است.


امام جمعه قم با بیان این که ملاقات پوتین رییس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بود، اظهار داشت: رییس جمهور روسیه مستقیم از فرودگاه به دفتر رهبر انقلاب رفت، تحلیلگران سیاسی این حرکت را نشان از ارتباط راهبردی بین جمهوری اسلامی و روسیه دانستند.


وی ادامه داد: ملاقات دو ساعته بی سابقه بود که پس از اتمام دیدار پوتین قرآن نفیسی را به رهبر معظم انقلاب اهدا کردند، در این دیدار بحث های مهم منطقه ای مطرح شد که برای دشمنان بسیار آزار دهنده بود از این رو سریع عکس العمل نشان دادند.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اسقاط هواپیمای روسی توسط کشورهمسایه با اشاره ناتو و سران استکبار بوده است، ابراز داشت: دشمنان از این طریق خواستند به این دیدار پاسخی داده و کینه خود را نشان دهند؛ امروزه استکبار به ویژه آمریکا و کشورهای حامی تروریسم در منطقه باید رسما اعتراف به شکست کنند.


وی عنوان کرد: ما خواهان تنش زدایی بین کشورها هستیم، دشمنان می خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند که امیدواریم با تدابیر لازم این اتفاق نیفتد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات