۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۹۲۶
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:

راهپیمایی اربعین نماد قدرت اسلام در مقابل استکبار جهانی و گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دلیر نقده‌ای، راهپیمایی اربعین را نماد قدرت اسلام خواند و گفت: به یقین استکبار جهانی و وهابیت منطقه، اقتدار تشیع را برنمی‌تابند؛ از این‌رو داعش، اغلب در جاهایی حضور دارد که عاشقان امام حسین(ع) در آنجا کمتر هستند.
دلير نقده اي

حجت الاسلام بهرام دلیر نقده‌ای، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که زائران عتبات عالیات بدون توجه به مسائل سیاسی و فقط به خاطر عشق به اهل بیت(ع) به کربلا، اظهار داشت: این اجتماع عظیم که نمونه آن را در منا مشاهده می‌کنیم نشان از هژمونی قدرت تشیع است.

 

وی پیام اجتماع 20 میلیونی اربعین را قدرت تشیع در جهان دانست و خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت(ع) شیعیان را از سراسر جهان به کربلا می‌کشاند، تا در این راهپیمایی بزرگ شرکت داشته باشند و در روایات هم نقل شده که هر قدم در راه زیارت امام حسین(ع) ثواب یک حج عمره را دارد و این روایات انگیزه شیعیان را مضاعف می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که این راهپیمایی یکی از نمادهای اقتدار اسلامی است، افزود: به یقین استکبار جهانی و وهابیت در منطقه، اقتدار تشیع را برنمی‌تابند و هنگامی که اتحاد و همدلی را در شیعیان می‌بینند، داعش، تحلیل‌های خاص خودش را خواهد داشت و خواهد فهمید که برای این که دستش به مرقد امیر المؤمنین(ع) و امام حسین(ع) برسد باید با این جمعیت روبرو شود.

 

وی با بیان این که داعش، اغلب در جاهایی حضور دارد که عاشقان امام حسین(ع) در آنجا کمتر هستند، اظهار داشت: اگر داعش خیال تعرض به شیعیان را داشته باشد سیلی از ایران خواهد خورد که تا ابد فراموش نشود.

 

حجت الاسلام دلیر نقده‌ای بیان داشت: حضور روحانیت در این راهپیمایی در کنار مردم بزرگترین تبلیغ است؛ زیرا آنجا جای منبر و خطابه نیست و باید روحانیت به صورت چهره به چهره و خدمت رسانی به زائران با لباس روحانیت از دین، تبلیغ عملی کنند./843/ت302/ف2

ارسال نظرات