۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۹۱۶

اردوی زیارتی سیاحتی بسیج طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اردوی سیاحتی زیارتی بسیج طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز به امامزاده سید محمد آخماقیه با حضور طلاب و اساتید این مدرسه علمیه همراه با برنامه های معنوی و سیاحتی برگزار شد.
 بسيج طلاب تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اردوی سیاحتی ـ زیارتی بسیج طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز به امامزاده سید محمد آخماقیه چهارشنبه شب با حضور طلاب و اساتید این مدرسه علمیه  همراه با برنامه های معنوی و سیاحتی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام حسینی نژاد مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با بیان این‌که معروف و عمل خیر مانند غل و زنجیری بر گردن کسی است که به اور نیکی رسیده است، گفت: برای گشودن و رهایی از این غل و زتجیر می توان دو راهکار را اشاره کرد.


وی با تأکید بر این‌که پاسخ معرف و عمل خیر چیزی جز نیکی نیست و این مورد اشاره قرآن کریم است، افزود: قرآن کریم می فرماید که آیا جواب نیکی و احسان جز احسان و نیکی است، از این رو غل و زنجیز آویخته شده بر گردن را که به معنی در بند بودن است با نیکی و احسان شکسته خواهد شد.


مدیر مدرسه علمیه شکرگزاری از احسان و نیکی را راه رهایی از غل و زنجیر آویخته شدن بر گردن انسان از نیکی دیگران دانست و ابراز داشت: شکرگزاری و تقدیر از نعمت در برابر نیکی دیگران عامل تداوم و تشویق بر نیکی و احسان خواهد بود.


وی بزرگ‌ترین احسان و نیکی را نعمات الهی عنوان و تصریح کرد: از اثرات قابل توجه شکر فزونی نعمت است و از اثرات کفر نعمت، عذاب پروردگار می باشد، انسان در برابر نعمات فراوان الهی که گاه نسبت به آن ها متوجه نیستیم باید شکرگزار باشد.


این استاد حوزه علمیه شکر گزاری نعمت الهی را به قدر دانی از نعمت دانست و افزود: قدر دانی از نعمت به کار بردن نعمت در راستای رضای منعم است، اگر خداوند نعمتی به انسان ارزانی داشته انسان باید آن نعمت را در راستای رضای او به کار برد و شکر گزار باشد.


وی با اشاره به سختی ها و مرارت های معصومین(ع) در حفظ و صیانت از  دین الهی، خاطرنشان کرد: تشیع باید شکرگزار معصومین(ع) باشد، شکر گزار حضرت زهرا(س) بود که با تحمل سختی ها از دین الهی و امام علی(ع) صیانت کرد.


حجت الاسلام حسنی نژاد با بیان این‌که باید قدردان حضرت ابا عبدالله بود که با شهادت خود و اسارت فرزندانش و اهل و اعیالش به دنبال صیانت و احیای دین الهی بود، تصریح کرد: اگر قیام حضرت ابا عبدالله(ع) نبود امروز معلوم نبود که دین الهی به کجار رسیده بود./854/202/ب2

ارسال نظرات