۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۷۶۲
حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری:

داعش با استفاده از نام اسلام بیشترین ضربه را به این دین الهی می زند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری گفت: امروز گروه تکفیری داعش با نام اسلام بیشترین ضربه را به اسلام وارد می‌کنند اینان اشخاصی هستند که اعمال زشتشان در نظرشان زیبا کرده و به تصور این که با سر برید مردم بی‌گناه در قیامت همنشین پیامبر(ص) خواهند شد دست به چنین جنایاتی می‎زنند و این نماد اتحاد بین شیطان و شیاطین انسی است.
304762 ري شهري 304762 ري شهري 304762 ري شهري 304762 ري شهري 304762 ري شهري 304762 ري شهري 304762

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری مفسر قرآن کریم و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جلسه تفسیر سوره فاتحة الکتاب که به همت آستان مقدس سیدالکریم(ع) در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار، شد با اشاره به تفسیر کلمه والضالین در آیه پایانی سوره حمد، گفت: به عبارتی از مهم‌ترین اقشار گمراه، ابلیس و سپاهیان او، رهبران فاسد سیاسی و رهبران فاسد دینی و در یک جمله شیاطین انسی و جنی را می‌توان نام برد.

 

وی افزود: در قرآن کریم آیاتی در زمینه آشنایی و پیشگیری مردم از گرفتار شدن در دام شگردها، اضلال و اغواء شیاطین ذکر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری تصریح کرد: شیوه‌های اضلال در واقع همان ابزارهای جنگ نرم است که در فرمایش مقام معظم رهبری بیان شد درجنگ نرم شیاطین انسی،  ابلیس و مستکبرین جهان برای آنکه انسان را اغوا و از مسیر حق گمراه کنند متوسل به ابزارهایی می‌شوند.

 

مفسر قرآن کریم با اشاره به این که راه‌ها و شیوه‌های اضلال را در قرآن می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، گفت: دسته اول آیاتی که شیوه اضلال به صورت سربسته و کلی در قرآن بیان شده و مصادیق ابزار آن ذکر نشده است؛ دسته دوم انواع آیاتی است که انواع اغواگری شیاطین که همان ابزارهای جنگ نرم دشمن است را بیان می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به معنای اضلال شیاطین که در آیات قرآن ذکر شده است، ابراز کرد: از ابزارهای کلی شیاطین در جنگ نرم زیبا سازی و بزک کردن اعمال و رفتارهای زشت، در ذهن و افکار انسان است.

 

وی افزود: اما در دسته اول مشخص نیست چه کسی این اعمال و رفتار زشت را در نظر انسان زیبا جلوه می‌دهد مانند آیه 14 سوره محمد(ص) که خداوند در این آیه می‌فرماید آیا کسی که دلیل روشن از سوی پروردگارش دارد همانند کسی است که زشتی‌ها در نظرش زیبا شده و از هوای نفس خود اطاعت می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری با اشاره به این که مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول افرادی هستند که بر اساس دلیل و برهان در زندگی خود حرکت می‌کنند و کاری که می‌کنند منطقی و عقلانی بوده و مصداق اتم آن  حضرت علی(ع) است و دسته دوم کسانی هستند اعمال زشتشان در  نظرشان زیبا جلوه می‌کند و بر اساس هوی نفس عمل می‌کنند.

 

وی افزود: دروغ گفتن، مال مردم خوردن و تجاوز به حقوق دیگران زشت و ناپسند است ولیکن در ذهن افرادی که از هوی نفس اطاعت می‌کنند زیبا جلوه می‌کند زیرا اطاعت از هوی و هوس عقل و برهان را از انسان ساقط و ذائقه انسان را تغییر می‌دهد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به آیات دسته دوم که شیطان را زیبا کننده اعمال ناشایست در ذهن انسان معرفی می‌کند، عنوان کرد: در قرآن آمده است که شیطان به خداوند گفت که من زینت می‌دهم اعمال زشت را در ذهن انسان و از این شیوه و ابزار همه را به گمراهی سوق می‌دهم تا بدی‌ها را خوب و حق را باطل ببینند و در آیه 4  سوره نمل آمده است که هدهد برای حضرت سلیمان(ع) پیامی آورد که قوم سبا خورشید پرست هستند چرا که شیطان آنان را از راه حق گمراه و باطل را در نظرشان زیبا جلوه داده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز گروه تکفیری داعش با نام اسلام بیشترین ضربه را به اسلام وارد می‌کنند اینان اشخاصی هستند که اعمال زشتشان در نظرشان زیبا کرده و به تصور اینکه با سر بریدن مردم بی‌گناه در قیامت همنشین پیامبر(ص) خواهند شد دست به چنین جنایاتی می‎زنند و این اتحاد شیاطین انسی و شیطان است./813/پ202/ج1

ارسال نظرات