۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۷۶۱
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خبر داد:

ثبت 680 مورد وقف طی چهار سال گذشته در استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اشاره به روند احیاء موقوفات در استان کرمان گفت: طی سال‌های 90 تا 94 در مجموع 680 موقوفه از سویخیرین گرانقدر در استان کرمان ثبت شده است.
وقف

حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به روند احیاء موقوفات در استان کرمان افزود: طی سالهای 90 تا 94 در مجموع 680 موقوفه از سوی خیرین گرانقدر در استان کرمان ثبت شده است.


وی عمده وقف های صورت گرفته را بیشترانتفاعی شامل ساخت مسجد و حسینیه در مناطق روستایی استان عنوان وبیان کرد: واقفین نسبت به موقوفات صورت گرفته اهتمام ویژه ای داشته اند.


حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: سهم موقوفات قرآنی نسبت به کل موقوفات ثبت شده 18 مورد است و متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده به ماهیت نوین وقف ،هنوز به شکل سنتی وقف توجه می شود.


معاون فرهنگی اوقاف کرمان با بیان اینکه در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد : عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این امر مهم مشارکت کنند.


وی اظهار کرد: عمده محورهای وقف های قرآنی بر اساس دو اولویت ترویح و نشر فرهنگ قرآن کریم و کاربردی کردن فعالیتها و انتقال مفاهیم موضوعی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خاطرنشان کرد: بیشتر موقوفات ثبت شده قرآنی، طی دو سال گذشته شامل وقف ملک و یا واحد مسکونی جهت تدریس و آموزش ثبت شده است که در برخی از این اماکن محافل انس با قرآن کریم طبق نیات واقف در حال برگزاری است.


حجت الاسلام فاطمی در ادامه از شرکت 30 نفر از مدیران مراکز فرهنگی اماکن متبرکه کرمان در دوره آموزشی مشهد مقدس خبر داد و اذعان کرد: 30 نفر از مدیران فرهنگی و اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه کرمان دردوره آموزشی به مشهد مقدس طی 4 روز آموزش های لازم را فرا گرفتند.


وی برگزاری دوره ها ی آموزشی مدیران مراکز فرهنگی را در راستای اجرای صحیح برنامه های فرهنگی توسط سازمانی اوقاف عنوان و تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد برنامه های فرهنگی در اماکن متبرکه مدیران فرهنگی نقش بسزایی در هر چه با شکوه تر برگزار شدن فعالیتهای اجرایی ایفاء می کنند .


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با بیان این که برگزاری دوره های آموزشی ارزیابی مثبت برنامه های اوقاف را در طول سال نشان می دهد ابراز کرد: در این دوره آموزشی درباره برنامه های مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، نحوه اجرای برنامه های فرهنگی در آستان مقدس بقاع متبرکه بحث و تبادل نظر شده است./9709/303/ب2

ارسال نظرات