۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۴۷۳۵
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

تحقق اهداف سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان نیازمند تلاش جهادی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تحقق اهداف مطرح شده در سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نیازمند تلاش جهادی و برنامه ریزی دقیق مسؤولان و مدیران مدارس علمیه است.
حجت الاسلام سالاري- نشست با مسؤولان آموزش مدارس علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، اظهار کرد: رویکرد اصلی حوزه علمیه خراسان شمالی، اجرای دقیق مفاد سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان و تلاش در راستای پاسخگویی به انتظارها و دغدغه های رهبری نسبت به حوزه های علمیه است.

 

وی با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 خاطرنشان کرد: رهبری در جمع طلاب و روحانیان استان فرمودند که این منطقه ظرفیت داشتن حوزه علمیه ای با سطوح عالی را دارد و همچنین برخی از انتظارهای خود از طلاب و روحانیان را نیز مطرح کردند به همین دلیل پاسخگویی به این دغدغه های رهبری یکی از اولویت های آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه خراسان شمالی است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، افزود: تدوین و اجرای این سند اقدام مهمی برای رسیدن به اهداف متعالی این حوزه علمیه بوده و همه باید برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی بر پیگیری و اجرای برنامه های آموزشی، پژوهشی و تهذیبی مدارس علمیه استان بر اساس ویژگی ها و الزام های سند چشم اندازه حوزه علمیه خراسان تأکید کرد و گفت: اجرای دقیق مفاد این سند منجر به پویایی بیش از پیش و حرکت هدفمند مدارس علمیه استان های سه گانه خراسان برای رسیدن به نتایج مطلوب می شود.

 

وی با تأکید بر هدفمندی و برنامه محور بودن فعالیت های مدارس علمیه استان خراسان شمالی در راستای اجرای دقیق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان نخستین حوزه علمیه کشور است که مؤفق شده نسبت به تهیه و تدوین سند چشم انداز 20 ساله اقدام کند بنابراین باید در اجرا و پیاده سازی این سند نیز نهایت دقت و حساسیت به کار برده شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تشریح و تبیین شاخص ها و زیرشاخص های مورد نظر برای اجرایی شدن برنامه های پنج سال نخست سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: تحقق اهداف مطرح شده در سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نیازمند تلاش جهادی و برنامه ریزی دقیق مسؤولان و مدیران مدارس علمیه است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه متولیان باید در راستای اجرای مأموریت های محوله خود در این سند، نهایت تلاش، دقت و مسؤولیت پذیری را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اخلاص، دغدغه مند بودن و حرکت سیستمی بر اساس الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان از سوی مسؤولان و مدیران حوزه علمیه از پیش نیازهای تحقق اهداف این سند محسوب می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: برنامه ریزی دقیق و اصولی برای اجرای سند و حرکت رو به جلو و تحول حوزه علمیه بر اساس سند چشم انداز، زمینه ساز پاسخ گویی به دغدغه ها و انتظارهای رهبری از طلاب و روحانیان نیز خواهد بود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات