۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۷۲۳
تحلیلگر مسائل سیاسی:

حملات تروریستی پاریس بهانه ای برای گسترس اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن تبیین ابعاد موج جدید حملات تروریستی به اروپا، گفت: کارشناسان و تحلیلگران به وقایع اخیر پاریس، بر جنبه های تبلیغاتی و پتانسیل رسانه ای این رویداد برای گسترش موج اسلام هراسی و خود محاصره پنداری غربی هاست. در حقیقت اروپا مدتهاست که خود را درگیر یک جنگ شناختی با اسلام کرده است.
دکتر رضا سراج

رضا سراج استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در خصوص حملات تروریستی پاریس، یک منشأ سازی اتفاق افتاده است؛ در واقع، بیش از آن که داعش بانی اصلی این حملات باشد، عوامل تروریستی به داعش منتسب شده اند.

 

پرونده حملات پاریس، داعشی سازی شده است

 سراج با دروغ خواندن ادعای غرب مبنی بر اینکه داعش مسؤول حملات تروریستی اخیر در پاریس است، اظهارداشت: در حالی که مقامات امنیتی فرانسه عوامل تروریست حملات اخیر پاریس را منتسب به داعش خواندند، گمانه زنی ها بیشتر متوجه جریانات خرابکار وابسته به رژیم صهیونیستی و جبهه النصره است.

 

وی افزود: اگرچه اسناد عضویت عوامل خرابکار آن شب در گروهک تروریستی داعش کشف و منتشر شده است، اما این امکان به صورت قوی وجود دارد که این افراد، برای جلب هویت داعشی به عضویت به عضویت این گروهک درآمده و در ادامه پیرو گفتمان حاکم بر جبهه النصره و دستورات ایده پردازان صهیونیست این گروهک بوده باشند.

 

حملات پاریس بهترین بهانه برای گسترش اسلام هراسی است

این تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن تبیین ابعاد موج جدید حملات تروریستی به اروپا، دو تحلیل جداگانه درباره موضوع را به مثابه دو روی یک سکه خواند و خاطرنشان کرد: نگاه اول کارشناسان و تحلیلگران به وقایع اخیر پاریس، بر جنبه های تبلیغاتی و پتانسیل رسانه ای این رویداد برای گسترش موج اسلام هراسی و خود محاصره پنداری غربی هاست. در حقیقت اروپا مدتهاست که خود را درگیر یک جنگ شناختی با اسلام کرده است.

 

وی ادامه داد: اسلام ستیزی و اسلام هراسی موجب می شود تا مردم اروپا از یک خلأ امنیتی خودساخته طوری احساس خطر کنند که با آراء خود در انتخابات ها، زمینه های روی کار آمدن جریان های راست افراطی را در کشورهایشان محقق کنند. جریان های راست در اروپا جریان های لائیک و یا سکولاری هستند با گفتمان اسلام دچار تضاد شدید بوده و صاحب منصبانی از قشر مسیحیان و یهودیان صهیونیست دارند.

 

حملات پاریس توجیه مناسبی برای حضور نظامی آمریکا در منطقه است

سراج اغنای افکار عمومی جامعه جهانی برای حضور نظامی آمریکا در منطقه را دومین تحلیل و روی دوم سکه خواند و گفت: حملات پاریس و سایر اقدامات از این دست، جامعه جهانی و افکار عمومی را به گونه ای توجیه می کند که در آینده هیچکس نتواند بهانه های حضور نظامی آمریکا و عملیات های مسلحانه این کشور در منطقه را زیر سؤال ببرد.

 

وی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا درصدد تشکیل یک ائتلاف بی هزینه در منطقه است تا با واگذاری مدیریت سوریه به ترکیه و مدیریت جزیره العرب به عربستان سعودی، یک پایگاه قدرت نیابتی در آسیای جنوب غربی تأسیس کند؛ آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایران و روسیه در برابر این تقسیم قدرت آرام نخواهند نشست؛ بنابراین سعی دارند تا با به کارگیری روش های دیپلماتیک این دو کشور را از مدار مخالفت خارج کنند.

 

این استاد دانشگاه با موفق ارزیابی کردن این سیاست دولت آمریکا اظهارداشت: تمرکز اصلی سیاست «نزدیکی سری» دولت آمریکا معطوف به جمهوری اسلامی و دولت ایران بوده است و متأسفانه باید بگوییم که تابحال این سیاست برای آمریکا موفقیت آمیز پیاده سازی شده است؛ هدف این بود که طی مذاکرات هسته ای، ایران از صحنه مقاومت علنی با آمریکا خارج شود و هیبت تقابلی خود را درهم بشکند که این امر تابحال متاسفانه محقّق شده است.

 

وی ضمن جمع بندی این دو تحلیل خاطرنشان کرد: به طورکلی، عملیات تروریستی منتسب به داعش برای غرب، دوبُعد سیاست داخلی و سیاست خارجی دارد؛ در بُعد داخلی میتواند بعنوان وسیله ای برای هموار کردن راه قدرت گیری جریانات سکولار و ضداسلامی باشد و در بُعد بی المللی نیز میتواند بعننوان یک توجیه همه پسند برای حضور نظامی امریکا در منطقه مطرح شود.

 

ناامنی در اروپا آرزوی همیشگی صهیونیست ها بوده است

رضا سراج با اشاره به نقش صهیونیست ها در وقوع حادثه و هدایت افکارعمومی پس از آن گفت: علیرفم تلاش های غرب مبنی بر داعشی خواندن عوامل حادثه تروریستی پاریس، موضوع دخالت جبهه النصره و جریانات صهیونیستی در این قضیه یک احتمال قوی است، چرا که بیش از هر گروه و جریان دیگری، این صهیونیست ها هستند که از ناامنی در اروپا متنعم خواهند شد.

 

وی در انتها تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مدت هاست که با بحران مهاجرت معکوس و کاهش ساکنین سرزمینهای اشغالی درگیر است و حال گسترش ناامنی در اروپا میتواند نه تنها مهاجرت معکوس صهیونیست ها را متوقف کند، بلکه سرزمین های اشغالی را به عنوان یک سکونت گاه امن برای یهودیان اروپایی و بلاخص فرانسه مطرح نماید. صهیونیست ها امیدوارند که بتوانند با دلار میلیاردهای یهودی  - فرانسوی خود را از مشکلات موجود رها کنند و برای تحقّق این رؤیا از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند بود./863/ت302/ج1

ارسال نظرات