۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۷۰۶

چند خبر کوتاه از مشهد

خبرگزاری رسا ـ روزانه از 3000 زائر پیاده در موکب بین نجف و کربلا پذیرایی می‌شود، اعزام 45 نفر راننده و 20 دستگاه ماشین‌آلات رفت و روب و جمع‌آوری زباله به شهر نجف، استقرار موکبی با ظرفیت 3 هزار نفر شب خواب در کاظمین و فعالیت تاکسی‌های صلواتی در مشهد همزمان با دهه آخر ماه صفر از جمله خبرهای کوتاه فرهنگی مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جواد اصغری شهردار منطقه 8 مشهد بیان کرد: همزمان با ایام دهه آخر صفر با دستور شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر، ستاد اربعین شهرداری مشهد راه‌اندازی شد.

وی افزود: با تشکیل این ستاد شهرداری مشهد تعداد 900 نفر را برای خدمت‌رسانی در زمینه حمل و نقل، رفت و روب، اسکان و...به شهر کربلا و نجف اعزام کرده است.

شهردار منطقه 8 مشهد گفت: در بخش حمل و نقل و رفت و روب 450 پاکبان، در بخش حمل و نقل 350 راننده به همراه 150 دستگاه اتوبوس و 100 نفر نیروی ستادی به شهر کربلا و نجف اعزام شده است.

اصغری ادامه داد: در حوزه اسکان نیز 5 موکب در مرز شلمچه، نجف، بین راه نجف و کربلا، کربلا و شهر کاظمین احداث شده است تا از زائران پیاده پذیرایی شود.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه 8 معین موکب بین راه نجف و کربلا است که روزانه به طور متوسط از 3000 زائر پیاده پذیرایی می‌شود.

اعزام 45 نفر راننده و 20 دستگاه ماشین‌آلات رفت و روب و جمع‌آوری زباله به شهر نجف

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از اعزام 45 نفر راننده و 20 دستگاه ماشین‌آلات رفت و روب و جمع‌آوری زباله به شهر نجف در ایام اربعین خبر داد.

علی نجفی بیان کرد: همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی سازمان مپ شهرداری مشهد جهت روفت و روب و جمع‌آوری زباله شهر نجف اشرف آماده خدمت‌رسانی شده است.

وی افزود: در این راستا 45 نفر راننده و پرسنل سازمان مدیریت پسماند و 20 دستگاه ماشین‌آلات به کشور عراق اعزام شدند تا به زائران شهر نجف خدمت‌رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پمساند شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر شهرداری تهران در کربلای و شهرداری مشهد در نجف اشرف به مدت دو هفته به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

استقرار موکبی با ظرفیت 3 هزار نفر شب خواب در کاظمین

خسروی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری کاظمین گفت: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه به بازسازی و نوسازی حرمین نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان این که موکب استقرار شده در کاظمین عراق ظرفیت 3هزار نفر شب خواب را داراست اظهار کرد: منطقه ثامن مشهد برنامه‌های فرهنگی را در موکب کاروان‌ها در کاظمین خواهد داشت که این برنامه‌های فرهنگی شامل معرفی شهر، معرفی ظرفیت‌های شهر مشهد، معرفی حرم مطهر رضوی می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کاظمین افزود: موکب استقرار یافته در کاظمین از سوی شهرداری این منطقه ظرفیت 3هزار نفر شب خواب را داراست.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد با اشاره به اینکه 30 نفر از پرسنل شهرداری منطقه ثامن به صورت داوطلبانه به منظور خدمت‌رسانی به زائران به کاظمین اعزام شده‌اند، بیان کرد: در این ایام بسته‌های فرهنگی و یک وعده غذایی در روز به زائران توسط شهرداری این منطقه توزیع می‌شود.

خسروی ضمن اشاره به ایام شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: منطقه ثامن مشهد یکی از مهم‌ترین مناطق کشور به دلیل همجواری با بارگاه منور رضوی است و با فرارسیدن شهادت امام رضا (ع) شهر مشهد میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران است که در این ایام نیز فعالیت‌های خاصی چون آشنایی با سیره علی بن موسی الرضا (ع) و نقل احادیثی از ایشان، نظرات بزرگان دین در خصوص زیارت ایشان و آموزش‌های تشرف و ورود زائران ارائه می‌شود.

پذیرایی روزانه 3000 نفر از زائران اربعین حسینی در موکب شلمچه

حسن هدایتی شهردارمنطقه 5 مشهد از پذیرایی روزانه 3000 نفر از زائران اربعین حسینی در موکب شلمچه خبر داد و بیان کرد: باتوجه به مناسبات مذهبی ماه صفر و اربعین حسینی در موکب مرز شلمچه با مساحت 5000 مترمربع، پذیرای عزاداران و زائران پیاده سیدالشهدا (ع) هستیم.


وی با اشاره به استقرار نیروهای پرسنل و مردمی منطقه 5 مشهد در محل موکب افزود: موکب شلمچه که با مشارکت شهرداری منطقه و سازمان میادین جهت خدمت‌رسانی به زوار الحسین (ع) تعبیه شده در 3 کیلومتری مرز واقع شده است.

طبق گزارشات رسیده از شلمچه، در حال حاضر امکان استراحت و پذیرایی با چای، خرما، آب معدنی و همچنین پخش بسته‌های فرهنگی در محل موکب و نیز امکان اسکان شبانه در محل ایستگاه پلیس راه ویژه 800 نفر از زائران فراهم شده است ضمن اینکه اقلام فرهنگی و بروشورهای اطلاع رسانی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.


شایان ذکر است، روزانه میانگین 10 هزار نفر از مرز شلمچه به خاک عراق عزیمت می‌کنند که بیشتر این افراد با وسایل نقلیه عمومی خود را به نزدیکی مرز می‌رسانند.


فعالیت تاکسی‌های صلواتی در مشهد همزمان با دهه آخر ماه صفر
علوی‌مقدم، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از فعالیت تاکسی‌های صلواتی در مشهد همزمان با دهه آخر ماه صفر خبر داد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه محل تجمع زائران حرم مطهر رضوی است خطوط تاکسی منتهی به حرم مطهر رضوی را با افزایش 500 دستگاه تاکسی تقویت کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: از دیگر اقدامات در راستای ارائه خدمت به زائران ایجاد سرویس‌های صلواتی در مسیرهایی است که امکان تردد اتوبوس وجود ندارد.

علوی‌مقدم اضافه کرد: این مسیرها شامل خیابان شهید دیالمه از ابتدای باب‌الجواد تا چهارراه خسروی، از بست بالاخیابان تا میدان شهدا و خیابان امام رضا(ع) از میدن بیت‌المقدس تا چهارراه کلانتر است که تاکسی‌های صلواتی سرویس‌دهی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر فراخوان ارسال شده تا افرادی که مایل هستند با استفاده ار تاکسی‌ها و یا خودروهای شخصی خود به زائران خدمت‌رسانی کنند، ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین طرح نوبت‌دهی نیز در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی اجرایی خواهد شد.


علوی‌مقدم در خصوص گشت‌های بازرسی تاکسیرانی گفت: در این ایام گشت‌های بازرسی تاکسیرانی نیز به صورت مستمر حضور دارند و در این راستا از شهروندان نیز درخواست داریم موارد تخلف را گزارش کنند.

افتتاح رسمی موکب‌های بزرگ امام رضا (ع) در نجف اشرف

سید وحید موسویان رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد از افتتاح رسمی موکب‌های بزرگ امام رضا(ع) در نجف اشرف با حضور حجت الاسلام سید نذار حبل المتین (مدیر عتبه علویه) و رییس آستان مقدس امیرالمومنین (ع) خبر داد.

وی افزود: موکب شهر نجف با عنوان امام رضا(ع) با همکاری ستاد مشهد شهر شهادت، ستاد اربعین شهرداری مشهد وهمکاری ویژه و مخلصانه نیروهای مردمی داوطلب، گمنام و سختکوش به عنوان اولین موکب بزرگ که در نزدیک حرم حضرت امیر (ع) وجود دارد افتتاح شد.


رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: ظرفیت این موکب 50 هزار نفر شب خواب در ده شبانه‌روز و هر شب 5 هزار شب خواب است.


موسویان ادامه داد: در مکان خیمه‌ها و موکب بزرگ امام رضا(ع) در نجف اشرف مبلغان دینی و ایستگاه پاسخگویی به سوالات شرعی حضور دارند.

وی گفت: همچنین نماز جماعت بزرگ درهمه مواکب در 3 وعده صبح،ظهر و شب اقامه می‌شود.


رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی دیجیتال با ابر وای فای، ارسال محتوای معرفتی و مذهبی دیجیتال، فایل‌های صوتی و تصویری، محتوای احکام و راهنمای مسیر، موکب‌ها و اطلاعات برنامه‌ها و مراسم عزادرای و مداحی به موبایل زائران بدون نیاز به اینترنت از دیگر اقداماتی است که در موکب‌ها عرضه می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه اتوبوس‌های دربستی برای کاروان‌های زیارتی کربلا
حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه اتوبوس‌های دربستی برای کاروان‌های زیارتی کربلا در محل پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه‌اندازی شده است.

حسینی اظهار کرد: از ایام خاصی که روزانه خیل عظیمی از مسافران وارد مشهد می‌شوند دهه آخر ماه صفر است که در این راستا از سه ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات دهه آخر ماه صفر در پایانه‌های مشهد تصریح کرد: یکی از این اقدامات برقراری سرویس اتوبوس مشهد- مهران و مشهد- شلمچه است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین ایستگاه‌های دربستی اتوبوس برای کاروان‌های زیارتی به کربلا نیز فراهم شده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت 3000 بسیجی فعال شهرداری در راستای احیای امربه معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام علی اصغر لطفی خاطرنشان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و ... باید فعال‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید الگوهای رفتاری مناسبی در همه ابعاد ساخته شود، عنوان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر بر محورهای رضایت شهروندی شامل تسهیل و تسریع در انجام امور ارباب رجوعان و اعتمادسازی، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب در شهرداری مشهد تاکید ویژه دارد.


عضو کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت 3 هزار بسیجی فعال در شهرداری مشهد استفاده کرد./1310/203/ب1

ارسال نظرات