۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۶۷۰
در جمکران؛

همایش «راهکارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین‌الملل» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش راهکارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین الملل، با حضور 150 نفر زائر مسلمان غیر ایرانی از 15 کشور اروپایی و با هدف ارتباط با مسلمانان و عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در عرصه جهانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
حجت الاسلام نصيري مدير تبليغ و ارتباط فرهنگي جمکران همايش راهکارهاي توسعه فرهنگ مهدوي در عرصه بين الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش راهکارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین الملل، با حضور 150 نفر زائر مسلمان غیر ایرانی از 15 کشور اروپایی از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز شد و بعد از ظهر، با سخنرانی و مرثیه خوانی به پایان رسید.

 

حجت الاسلام محمد نصیری، مدیر تبلیغ و ارتباط فرهنگی مسجد مقدس جمکران درباره هدف از برگزار این همایش اظهار داشت: ارتباط و تعامل با مسلمانان جامعه بین المللی و عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در عرصه جهانی و تداوم فعالیت‌های فرهنگی با زائران غیر ایرانی، هدف برگزاری این همایش است.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه های این همایش، آشنایی بیشتر جامعه مسلمان اروپایی با فرهنگ مهدوی و معرفی جایگاه مسجد مقدس جمکران در عرصه موعودگرایی و آینده‌پژوهی دینی است؛ به همین ضرورت، ارائه سخنرانی و معرفی بخش‌های مختلف مسجد مقدس جمکران، همراه با مصاحبه و هم اندیشی با زائران اروپایی، در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام نصیری ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این همایش، تداوم ارتباط با زائران و همچنین ارتباط دوطرفه در گسترش فرهنگ مهدوی با امکانات و زیرساخت های فضای مجازی و سایبری به نحوی که افراد در شبکه‏های مجازی به گسترش این فرهنگ خواهند پرداخت.

 

مدیر تبلیغ و ارتباط فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: دل نوشته‌های شرکت کنندگان در این همایش با مولای خود، امام زمان(عج)، تدوین و تألیف شد و افراد، نوع نگاه و ارتباط خود را با حضرت حجت(عج) نگارش کردند.

 

گفتنی است؛ این همایش با همت دفتر تکریم زائران غیر ایرانی برنامه‌ریزی شده بود که با تشکیل شبکه زبان‏دانان، به تسهیل و تکریم زائران غیر ایرانی با ظرفیت پوشش بیش از 50 هزار نفر در ماه، این امکان را فراهم ساخته است تا ضمن شناسایی، ارائه خدمات و ارتباط مداوم و مستمری با این زائران داشته باشد./840/پ202/ف2

ارسال نظرات