۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۵۰۶
فرمانده سپاه امام رضا:

حضور علما در بسیج یک نیاز جدی است/ اظهار نظرهای منافی با آرمان های انقلاب موجب نفوذ دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ سردار علی نظری گفت: وقتی کسانی که مردم برای مباحث اجرایی به آن ها رأی داده اند، می گویند «آمریکا عوض شده است و باید با او تعامل کرد»، گسست ایجاد شده و دشمن با استفاده از این گسست نفوذ می کند.
سردار نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار یعقوب علی نظری شامگاه دوشنبه در گردهمایی بسیجیان طلبه و روحانی در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مسأله «نفوذ دشمن» را با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مسأله روز کشور دانست و گفت: رهبر انقلاب دو عرصه فرهنگی و سیاسی را در این مسأله برجسته کرده اند؛ نفوذ زمانی اتفاق می افتد که بافت یا جنس یک شیء وادادگی لازم را داشته باشد و تراکم آن اجازه نفوذ را بدهد و به عبارت دیگر قوام کافی نداشته باشد.

 

وی افزود: آیا آن چه قوام جامعه ما محسوب شده و باعث متحد شدن و نیز نفوذ ناپذیر شدن آن می شود، چیزی جز «دین» و «مسائل اعتقادی» است؟ به وسیله دین است که هم استحکام فردی ایجاد می شود و هم اتحاد اجتماعی.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یکی از عوامل مهم نفوذ دشمن را رخنه و شکاف منجر به گسست عنوان کرد و یادآور شد: رخنه و شکاف از طریق مسائل فرهنگی ایجاد می شود.

 

نظری با اشاره به این که تفاوت اظهار نظرهای برخی مسؤولان که تنها جایگاه اجرایی در نظام دارند با آرمان های انقلاب اسلامی، نشان از رخنه دشمن دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی متولیان اجرایی در نظام اسلامی، متولی انقلاب می شوند و این گسست ایجاد می کند؛ برای نمونه وقتی کسانی که مردم برای مباحث اجرایی به آن ها رأی داده اند، می گویند «آمریکا عوض شده است و باید با او تعامل کرد»، گسست ایجاد شده و دشمن با استفاده از این گسست نفوذ می کند.

 

وی تصریح کرد: وقتی مقام عظمای ولایت می فرمایند «آمریکا اتم مصادیق استکبار است»، دیگر کار تمام است؛ مصداق مظلومان را نیز انقلاب مشخص کرده که امروز مردم یمن و لبنان و... هستند.

 

فرمانده سپاه امام رضا با اشاره به این که حرکت در طول ولایت منجر به نفوذ ناپذیر شدن کشور خواهد شد، تأکید کرد: مجلس آینده باید مظهر دیانت باشد؛ دیانتی که منطبق با روحیه انقلابی و جهادی است؛ شاخص سنجش افراد نیز ولایت است چرا که ما تجربه کرده ایم که اگر در طول ولایت حرکت کنیم، دشمن توان نفوذ در ما را نخواهد داشت.

 

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش هدایتی طلاب و روحانیون در بسیج اشاره کرد و گفت: حضور علما در بسیج یک نیاز جدی است و در همین راستا باید یک تقسیم کار جدی بین تشکیلات سازمانی سپاه و حوزه علمیه به عنوان دو کانون مؤثر در زمینه سازی و هدایت مردم صورت گیرد.

 

وی افزود: تشکیل 21 قشر در بسیج مستضعفین سه فلسفه دارد؛ اولا این که هر قشر برای خودسازی و آمادگی در بسیج باتوجه به مشخصات خودش برنامه ریزی کند مثلا مباحث فرهنگی برای قشر پزشک و مهندس با دیگر اقشار متفاوت است؛ دوما این که بسیجیان در هر قشری بعد از خودسازی درونی از نظر معارف دینی و مباحث بصیرتی بلافاصله به سراغ غیر بسیجیان در همان قشر بروند و سوم این که پس از این مراحل همه به سراغ جامعه سازی بروند.

 

فرمانده سپاه امام رضا خاطرنشان کرد: ضرورت خودسازی و قشر سازی برای عزیزان ما در بسیج طلاب و روحانیون حذف می شود و در نتیجه باید به سرعت سراغ جامعه سازی بروند./820/203/ب1

ارسال نظرات