۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۴۴۷۴
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

حوزه علمیه قم از طرح‌‌های ترویج فرهنگ نماز استقبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت موضوع نماز گفت: حوزه علمیه قم، نماز را اولویت کاری خود می‌داند و برای ترویج فرهنگ نماز از هر طرح و پیشنهادی استقبال می‌کند.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید همایش‌های متعدد برگزار شود و همه توان خود را در این راه به کار گرفت.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که هیچ رسالتی به میزان اولویت بخشی به موضوع نماز نیست گفت: حوزه علمیه قم آمادگی دارد اولویت خود را ترویج فرهنگ نماز قرار دهد.


وی خاطر نشان کرد: در ترویج فرهنگ اقامه نماز دانش آموزان و دانشجویان میبایست در اولویت قرار بگیرند و در این زمینه برنامه ریزی و از موازی کاری ها پرهیز کرد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم رسیدگی به مساجد و نمازخانه‌ها گفت: در نگهداری این اماکن باید تلاش کرد و نهضت فراخوانی نماز خوان ها صورت بگیرد.


وی گفت: حوزه علمیه نماز را جزء اولویت کاری خود می‌داند و زیر بنای کار ما نماز است و باید شرایطی را برای این کار فراهم کرد.


مدیر حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای سخنرانان به منظور ارائه سر فصل‌های مختلف اهمیت نماز تأکید کرد و گفت: سخنرانان محافل خود قشرهای مختلف مردم را به اهمیت نماز تشویق کنند.


در ابتدای این دیدار قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به سیاست های این ستاد در ترویج فرهنگ نماز گفت: ما سعی کردیم در این رابطه با قشرها و گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.


دکتر محمود مظفر افزود: آماده ایم تا از پایان نامه های طلاب و روحانیون در موضوع نماز حمایت کنیم.


وی لزوم برگزاری دوره های تخصصی نماز در حوزه و ایجاد مرکزی با همین عنوان در حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: آماده ایم تا تفاهم نامه ای را به همین منظور  تنظیم کنیم.


در این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان هم گزارشی از وضعیت اقامه نماز ارائه دادند./843/د101/ف2


منبع: ستاد اقامه نماز قم

ارسال نظرات