۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۰۴۴۲۱
عضو شورای عالی بسیج طلاب و روحانیان کشور:

دشمنان در صدد نفوذ به حوزه های علمیه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی بسیج طلاب کشور با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای نفوذ به حوزه های علمیه گفت: دشمن نقشه نفوذ در حوزه های علمیه را در سر داشته و همواره چنین توطئه ای روی میزشان حضور دارد؛ و البته باید دانست که نفوذ در حوزه، دشمن سازی برای نظام نیست بلکه نفوذ به حوزه یعنی این که حوزه دست از حمایت نظام برداشته و نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی کشور بی توجه باشد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی رضایی، عضو شورای عالی بسیج طلاب و روحانیان کشور امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج طلاب و روحانیان در مسجد جامع این شهر با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت: سه محور در بین تمامی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، شاخص تر و مهم تر از همه هستند اول مردم وفادار به اسلام حول محوریت روحانیت، اسلام و مکتب حیات بخش که مردم را حول محور خود سامان داد و عامل سوم نیز که مردم را به یگانگی و وحدت فراخواند و به آن حیات بخشید؛ امام و رهبر جامعه بود.

 

وی در ادامه با بیان این که روحانیت حلقه اتصال بین مردم و امام (ره) بود اظهار داشت: اگر روحانیت و وفاداری آنها پای آرمان های امام(ره) نبود، آن حلقه وصل و اتصال بین مردم و امام (ره) کامل نشده و پیام های ایشان به خوبی به امت انتقال پیدا نمی کرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه افزود: روحانیت همیشه در کنار امام بوده و حتی در بسیاری از صحنه ها نیز در لحظه های خطر جلوتر از همه مردم حضور یافته و خود را فدای انقلاب کرده است و این برای ما طلاب افتخار بزرگی است که باید قدر پوشیدن این لباس را بدانیم.

 

وی در ادامه پس از جنگ تحمیلی نیز همین روحانیت و طلاب در صحنه های مختلف حضور یافتند و در مکان های متنوعی برای انجام وظیفه حاضر شدند که از جمله آنها می توان به فرماندهی قرارگاه، فرماندهی تیپ و تک تیراندازی اشاره کرد و این یک افتخار بزرگی است که روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم کرده و امروز نیز اگر نیاز باشد باز هم به لطف الهی این گونه عمل خواهد کرد.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل بسیج طلاب و دانشجویان تصریح کرد: امام خمینی (ره) 3 ماه پس از پایان جنگ فرمان تأسیس بسیج طلبه و دانشجو را صادر کرد که این دستور ایشان نشأت گرفته از آینده بینی نافذشان بود چرا که متوجه بودند که جنگ آینده، جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی خواهد بود و امروز هم می بینیم که چنین بوده و باید طلاب و دانشجویان بسیجی فرمانده این جبهه باشند.

 

عضو شورای عالی بسیج طلاب کشور با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای نفوذ به حوزه های علمیه گفت دشمن نقشه نفوذ در حوزه های علمیه را در سر داشته و همواره چنین توطئه ای روی میزشان حضور دارد؛ و البته باید دانست که نفوذ در حوزه، دشمن سازی برای نظام نیست بلکه نفوذ به حوزه یعنی این که حوزه دست از حمایت نظام برداشته و نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی کشور بی توجه باشد.

 

وی در ادامه به اشتباه خواص در موقعیت های حساس تاریخی اشاره کرد و افزود: اگر شریح قاضی به نقش خود در زمان امام حسین (ع) به خوبی عمل می کرد شاید جریان کربلا به هیچ وجه اتفاق نمی افتاد، اگر سلیمان صرد خزاعی ها که مورد اعتماد مردم هستند در مواقع لازم به خوبی به وظایف خود عمل می کردند حسین (ع) به قتلگاه نمی رفت چرا که در مواقع حساس این نقش خواص است که تعیین کننده خواهد بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه تأکید کرد: برخی ها ادله متعدده اقامه می کنند که باید با آمریکا رابطه برقرار کرده و مذاکره با آنها را شروع کنیم که البته این نوع تفکرات در بسیاری از دولت های پس از انقلاب از بازرگان گرفته تا همین دولت، رواج دارد که شعار همه آنها ترویج رابطه با آمریکا به عنوان یک ابر قدرت جهانی است.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به منع امام خمینی (ره) از مذاکره با آمریکا تصریح کرد: امام خمینی (ره) در زمان انقلاب وقتی که آمریکایی ها قصد حضور در ایران برای مذاکره و پی گیری رابطه با ایران را داشتند، فرمودند که من با آمریکا مذاکره نمی کنم و به هیچ کس نیز اجازه مذاکره با آنها را نمی دهم؛ اما برخی ها امروز این تفکرات امام (ره) را منحرف کرده و سخنان کاملا مخالف با این موارد را به ایشان نسبت می دهند.

 

عضو شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون کشور در پایان خاطر نشان کرد: در این زمان نیز مقام معظم رهبری با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهور آمریکا با آقای روحانی فرمودند که بنده موافق این تماس تلفنی نبودم؛ پس می بینید که اصول همچنان پا بر جا است و تغییری نکرده اما متأسفانه برخی ها باز هم شعار مذاکره و رابطه با آمریکا را در این دولت سر می دهند. /949/202/ب2

ارسال نظرات