۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۲۷۰
امام جمعه ریگان:

یکی از گزینه‌های که در پسابرجام باید به آن اهمیت داده شود، بحث فتنه 88 است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ریگان گفت: بحث فتنه یکی از گزینه هایی است که در پسابرجام باید به آن اهمیت و دقت زیادی داده شود، و هدف آنان این است که فتنه 88 به طور کلی قبح آن ریخته شود، و شعارها و آرمان های انقلاب نادیده گرفته شود و از این رو می طلبد به این امر دقت و اهمیت زیادی داده شود.
نفوذ و برجام

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مسأله برجام افزود: رهبر معظم انقلاب در صحبت های بعد از مذاکرات برجام قریب به 70 مرتبه ایشان از کلمه نفوذ استفاده کردند.


وی با ییان این که کلمه نفوذ فقط در زمان فعلی نبوده و در زمان اول انقلاب و قبل از انقلاب هم بوده است، بیان کرد: حتی در زمان محمدعلی شاه قاجار زمانی که وی به عنوان شاه مملکت بود در تاریخ ثبت شده و آمده وقتی وی پیروز شد و به عنوان شاه مملکت معرفی شد، عده ای از دوستان و نزدیکان محمد علی شاه با خارج از کشور در ارتباط بودند و به عنوان نیروی نفوذی عمل می کردند و اعتماد شاه را به خود جلب کردند و بعد از این که اعتماد شاه جلب شد شیطنت های را انجام دادند و باعث شد عده ای که دور شاه بودند و مراقبت از کشور را برعهده داشتند، کشته شوند و عده ای را ترخیص کردند و کار به جایی رسید که منجر به قتل خود شاه شد.


امام جمعه ریگان یادآور شد: از این رو نیروهای نفوذی قبل از انقلاب نیز بودند و در زمان اوایل انقلاب هم حضور داشتند که اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی ها و غربی ها منجر به نابودی دولت مصدق شد و وی با اعتماد به کشورهای بیگانه نگذاشت کشور به طور مستقل پا برجا بماند وباعث ضربه خوردن به کشور شد.


حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به این که در زمان فعلی هم گاهی اوقات پس از پسابرجام عده ای هستند ساده اندیش و دشمن می تواند از ناحیه این افراد رسوخ ون فوذ کند، تصریح کرد: عده ای ساده اندیش هستند مطالب و مسائل را خیلی پیش پا افتاده تلقی می کنند و عده ای هم این گونه هستند که به غرب که در راس آنان آمریکا است گرا می دهند و با دشمن همسو هستند، بنابراین در بحث پسابرجام فرمایشات مقام معظم رهبری را باید تمام دولت مردان و تمام مسؤولان مد نظر قرار دهند.


وی خاطرنشان کرد: بنابراین بعد از پسا برجام آن بندهای که در قانون اساسی برای برجام مورد تایید مجلس شورای اسلامی و آن بندهای که مورد تصویب شورای عالی امنیت ملی شد، و بندها و سفارشات و تاکیداتی که مقام معظم رهبری به رییس جمهور کشور را داشتند باید همه دولت مردان کشور مراعات کنند و اگر این چنین باشد دیگر نفوذی در کشور نخواهد بود.


امام جمعه ریگان ابراز امیدواری کرد: اگر همه دولت مردان سفارشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند و همه باهم دست به دست هم دهیم و با همدلی و همزبانی بتوانیم مقام معظم رهبری و مسؤولان عالی رتبه کشور را مورد حمایت و تایید قرار دهیم و دیگر دشمن نخواهد توانست به کشور ایران نفوذ داشته باشد.


حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان این که باید منتظر ماند تا ببیینیم غربی ها به تعهدات خود عمل می کنند، ابراز کرد: جمهوری اسلامی پایبند به اهداف وتعهدات خود در خصوص مسأله برجام است و اگر غرب هم به تعهدات خود عمل کند برجام مورد تایید می ماند و در غیر این صورت برجام خود به خود نقص می شود.


امام جمعه ریگان اظهار کرد: بحث فتنه یکی از گزینه هایی است که در پسا برجام باید به آن اهمیت ودقت زیادی داده شود، وهدف آنان این است که فتنه 88 به طور کلی قبح آن ریخته شود، و شعارها و آرمان های انقلاب نادیده گرفته شود و بنابراین می طلبد به این امر دقت واهمیت زیادی داده شود./9709/302/ب3

ارسال نظرات