۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۲۳۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

نوجوانی بهترین زمان برای انس با قرآن است

خبرگزاری رساـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به این روایت که می فرماید: «جوانی که قرآن را در دوره نوجوانی و جوانی قرائت می کند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود»، گفت: مصداق عینی این روایت محسن حاجی حسنی کارگر است که افتخار قرآنی خراسان بود.
نوجوانی بهترین زمان برای انس با قرآن است نوجوانی بهترین زمان برای انس با قرآن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، یکشنبه شب در اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان در فرهنگسرای قرآن و عترت، با اشاره به شرکت گسترده جوانان و نوجوانان در این مسابقات، گفت: مشارکت بسیار خوبی در سراسر استان از این مسابقات شده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت انس با قرآن، اظهار کرد: نکته با اهمیت که مورد توجه کانون های مساجد می‌باشد، ایجاد زمینه انس با قرآن است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده و بهترین زمان انس با قرآن در مقطع سنی جوانی و نوجوانی است.

 

سرابی با اشاره به این روایت که می فرماید: «جوانی که قرآن را در دوره جوانی و نوجوانی قرائت می کند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود.» بیان داشت: مصداق عینی این روایت محسن حاجی حسنی کارگر است که افتخار قرآنی خراسان بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان این که نور قرآن در وجود قاری نخبه جوان محسن حاجی کارگر متبلور شده بود، تصریح کرد: قرآن اثراتی در وجود انسان می گذارد که نمونه آن این شهید است که اگر چه وی را از دست داده ایم اما راه وی که انس با قرآن است در جامعه قرآنی جاری است.

 

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که قرآن تمام فرهنگ، هنر، معرفت، عقلانیت و معنویت است، گفت: قرآن تعابیر بسیار زیبایی دارد که از آن جمله مدهامتان است.

 

وی با اشاره به تعبیر خداوند از بهشت به جنت، اظهار کرد: جنه به معنای ناپیدا است که اوج زیبایی بهشت را بیان می کند و زیبایی که در درون آن نهفته است، حجاب نیز چنین می‌باشد، مدهامتان نیز یکی از همین تعابیر است.

 

حجت الاسلام ارزانی افزود: مسابقات مرحله کشوری که در آن برگزیدگان مرحله استانی شرکت می کنند در اصفهان در هفته آتی برگزار می شود.

 

میرزایی، مدیر کل امور فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مسابقات ار برگزاری مسابقات روستایی در هرمزگان خبر داد و گفت: افرادی که در کانون های مساجد روستایی بوده و در این مسابقه شرکت داشتند در بهمن ماه در مسابقات روستایی استان هرمزگان به رقابت خواهند پرداخت./1310/202/ب1

ارسال نظرات