۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۰۲۴
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

اولویت وقف ها در استان سمنان با امور قرآنی است/ قرآن ادبستان خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در تلاشیم اولویت وقف‌ها در استان سمنان به ترویج فرهنگ قرآن خوانی و قرآن آموزی و فعالیت‌های این حوزه اختصاص یابد.
مدير کل اوقاف استان سمنان مدير کل اوقاف استان سمنان

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی نیاز به پشتوانه اقتصادی دارد و اولویت وقف‌ها در استان سمنان را در راستای تحقق این امر قرار داده‌ایم تا بتوانیم برای فعالیت‌های قرآنی یک پشتوانه اقتصادی قوی را تأمین کنیم و برنامه ریزی‌ها و طراحی برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه استان در این راستا دچار کمبود اعتبارات نشود.

 

وی افزود: در راستای قرآن خوانی و قرآن آموزی اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیش از 12هزار نفر حافظ قرآن کریم را در سطح استان تعلیم داده است و امروز از وجود حافظان در راستای آموزش قرآن در سطح استان و شهرستان استفاده می‌شود.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه تربیت فرزندان زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) موجب مصون ماندن نسل‌های آینده از بسیاری گناهان خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته 2700 نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند و این تعداد در سال جدید به 3800 نفر رسیده است و تأثیر آن در خانواده‌های آنان نیز به وضوح مشخص است.

 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی اظهار داشت: قرآن ابزار سعادت بشر در دنیا است، در چنین خانواده‌ای تربیت فرزندان راحت‌تر خواهد بود و قرآن کریم برای آن خانه همانند یک دژ مستحکم عمل خواهد کرد و از اهل خانه مانند یک سپر در مقابل شیطان محافظت می‌کند.

 

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) تصریح کرد: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود برکت در آن خانه زیاد می‌شود، ملائکه خداوند در آن خانه حضور پیدا می‌کنند و به واسطه تلاوت قرآن شیاطین از آن خانه دور می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با تأکید بر اینکه ابزار هدایت ما قرآن است و باید توجه به قرآن را بیشتر کنیم؛ اظهار داشت: آنهایی که در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند باید مراقب تهاجم فرهنگی دشمن باشند، مانع از رسوخ و رسوب فرهنگ غرب در خانه و خانواده شوند و فرهنگ قرآن خوانی را در سطح جامعه گسترش دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: قرآن ادبستان خداوند است و در این ادبستان باید ادب قرآنی آموخت و بر طبق آن عمل کرد؛ نمی شود انسان قاری،خادم و حافظ قرآن باشد ولی اخلاق رفتار و منش قرآنی نداشته باشد./977/302/ب2

ارسال نظرات