۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۸۹۷
امام جمعه بروجرد:

مطالبه مردم پاسخگویی عربستان نسبت به فاجعه منا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد گفت: مطالبه مردم پاسخگویی عربستان نسبت به فاجعه منا است و مقصران بروز این فاجعه باید محاکمه شوند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در همایش مهاجران الی الله که در سالن دکتر زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، گفت: حجاج و زائران باید در کمال امنیت و آرامش مناسک حج را ادا کنند.

 

وی با بیان این که حج ابراهیمی امروز با تسلط آل سعود بر سرزمین حجاز به خوبی مدیریت نمی شود، افزود: فاجعه منا به دلیل بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در برگزاری مناسک حج رخ داد.

 

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: اگر مسؤولان سعودی وظایف خود را به درستی انجام می دادند، تعداد زیادی از جانباختگان هم اکنون زنده بودند.

 

وی پاسخگویی عربستان نسبت به فاجعه منا را از مطالبات مردم بیان کرد و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری جوامع اسلامی نیاز به وحدت و اتحاد دارند.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که امروز مسلمانان از هر سو تحت فشار و ستم هستند، خاطرنشان کرد: خون آنها در نهایت مظلومیت در گوشه گوشه دنیا ریخته می شود، عامل این جنایات و مشکلات آمریکا و صهیونیسم جهانی هستند.

 

وی در ادامه با بیان این که حج پس از نماز و زکات با فضیلت ترین عبادت است، اظهار داشت: حج از ارکان مهم اسلام است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که خداوند این مکان مقدس را برای گردهم آمدن مردم و برطرف شدن نیازهای جوامع بشری قرار داده است، ادامه داد: حج جایگاه رقم زدن سرنوشت مسلمانان است و باید به درستی مدیریت شود.

 

وی با یادآوری به این که در فاجعه منا که روز عید قربان در سرزمین منا رخ داد، 462 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند، گفت: از این تعداد 14 زائر شهرستان بروجرد بوده اند.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: سرنوشت 19 نفر از زائران بروجردی همچنان مشخص نشده است و خانواده های این افراد منتظر اجساد زائران هستند.

 

گفتنی است، همایش مهاجران الی الله با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور در شهرستان بروجرد برگزار شد./9459/203/ب3

ارسال نظرات