۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۸۳۸

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مهاجر الی الله استاد دانش هم قاری و هم عامل ومروج به قرآن بود، ثبت نام ۴۳۴نفر در هشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در استان یزد، گسترش حوزه‌های علمیه باعث تحکیم اعتقادات دینی و فرهنگی می‌شود، فعالیت ۲۰ تشکل دینی مردم نهاد ویژه دهه آخر ماه صفردر شهرستان تویسرکان، فعالیت ۶ کتابخانه شبستان مساجد با ۴۰۰۰ جلد کتاب درشهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در دیدار با خانواده مهاجر الی الله استاد حاج حسن دانش با اشاره به سوابق درخشان استاد حاج دانش در عرصه فعالیت های قرآنی گفت: انسان وقتی نیروی قرآنی را از دست میدهد بسیار حسرت می خورد.

وی بابیان اینکه خداوند متعال برای انسان ها یک اجر عمومی و یک اجر اختصاصی در نظر گرفته است افزود: قطعا مهاجران الی الله دارای اجر ویژه ای در نزد خداوند متعال می باشند.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه شهادت استاد دانش تاثیر قرآنی بسیاری در استان داشته است اظهار داشت: شهادت قاری بین المللی استاد دانش از اثرگذاری بالایی در جامعه و در بین مردم داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از خصوصیات برجسته استاد دانش آن است که علاوه بر فعالیت در حوزه قرآن عامل و مروج به قرآن بوده است.

وی افزود: این تاثیرگذاری و علاقه شدید مردم به استاد حاج حسن دانش به دلیل صدا، لحن و. . نبود بلکه به دلیل عامل بودن به قرآن بود.

 

ثبت نام 434نفر در هشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در استان یزد 

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: 434 نفر در هشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در استان ثبت نام کرده اند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان درهشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی 352 نفر خواهر و 82 نفر برادرمی باشند.

 

وی با بیان اینکه هشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در دو رشته تفسیر یک جزء و تفسیر سه جزء برگزار می‌شود گفت: در حفظ یک جزء  که با محوریت جزء 24 برگزار می‌شود 377 نفر شامل 311 نفر خواهر و 66 نفر برادر حضور دارند.

 

رضایی اظهار داشت: در حفظ سه جزء که با محوریت جزء های 24، 25 و 26 برگزار می‌شود 57 نفر شامل 41 خانم و 16 برادر حضور دارند.

 

وی افزود: به شرکت کنندگانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند علاوه بر جوایز نقدی به قید قرعه، گواهینامه آموزشی اعطاء خواهد شد. 

 

رضایی تصریح کرد: این مسابقات جمعه 29 آبان ماه ساعت 9 و نیم صبح به صورت همزمان در تمام شهرستان های استان و در شهرستان یزد در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود. 

 

گسترش حوزه‌های علمیه باعث تحکیم اعتقادات دینی و فرهنگی می‌شود

آیت الله سید حسن عاملی در مراسم افتتاح و معرفی اولین مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) پارس آباد با تاکید بر نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه گفت: حوزه‌ های علمیه در کنار علما نقش و تأثیر بسزایی در رشد و تعالی جامعه داشته و می‌تواند در زدودن خرافات و بدعت‌ها و برقراری عدالت اجتماعی نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید با استفاده از ظرفیت‌های خود در حوزه بدعت‌‌زدایی و خرافه‌زدایی از جامعه گام بردارند، افزود: با توجه به نقش و اهمیت حوزه های علمیه انتظار می‌رود حوزه‌ها در عرصه زدودن آداب و رسوم غلط و بدعت‌ها و خرافات به شایستگی عمل کرده و فتنه‌های دشمنان را در ایجاد چهره دروغین از عالم اسلامی خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه، اظهار داشت: علمای بزرگی همچون جوادی عاملی که به مدارج علمی بزرگی رسیده اند، با تلاش های اساتید در حوزه های علمیه توانسته اند به این مدارج دست یابند و به همین دلیل حوزه های علمیه از لحاظ تربیت نسلی پویا و متعهد وظیفه اجتماعی مهمی بر عهده دارند.

آیت الله عاملی، پرورش نیروهای توانمند در مباحث دینی را یکی از وظایف اساسی حوزه ها دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه در رأس امور فرهنگی و دینی کشور قرار دارند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به دریافت آسان برنامه های تلویزیونی شبکه فارسی زبان در کشور و فعالیت چندین شبکه ماهواره ای مبتذل بر علیه خانواده ها، بیان کرد: دشمنان این نظام با سرمایه گذاری کلان خود بر روی شبکه های ماهواره ای سعی دارند در بین افکار جوانان ایران اسلامی، ایجاد فاصله طبقات عاطفی و احساسی کنند و با این روش، ارزش‌های دینی را از جوانان ما سلب کنند که باید خانواده ها در این زمینه هوشیار باشند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گسترش حوزه‌های علمیه در شهرستان پارس آباد سبب تحکیم اعتقادات دینی بیشتر می‌شود و چون این شهرستان قدمت تاریخی بیشتری ندارد ما از توسعه حوزه‌های تبلیغ دین و تربیت طلاب در پارس آباد خرسندیم و امروز نیز افتخار افتتاح مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در این شهرستان هستیم.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه باید بهترین استعدادها را به سمت حوزه‌های علمیه هدایت کنیم، تصریح کرد: با اینکه هر کدام از رشته‌های تحصیلی دارای جایگاه و فضیلت هستند اما هیچ رشته‌ای به مبارکی، شایستگی و عظمت به پای رشته‌های حوزه علمیه نمی‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه گرفتن مجوز فعالیت حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) پارس آباد به همین راحتی ها نبوده بلکه با تلاش و دوندگی چندین ساله حاصل شده، از همکاری مسوولان، امام جمعه شهر، مسوول حوزه علمیه استان، خیرین، روحانیون به‌ویژه اداره راه و شهرسازی در تامین محل مورد نیاز مدرسه علمیه برادران پارس آباد قدردانی کرد و گفت: این مدرسه علمیه در ساختمان سابق اداره راه و شهرسازی شهر پارس آباد مستقر است و امیدواریم در آینده ای نزدیک با همت مسوولان و خیرین با تامین مکان و احداث ساختمان مناسب سطح فعالیت های این حوزه گسترش یابد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سعید دولتی به‌عنوان اولین مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) پارس آباد انتخاب و حکم مسئولیت این حوزه را از دستان امام جمعه اردبیل دریافت کرد.

این مدرسه علمیه با حضور 23 طلبه در سطح یک مشغول فعالیت شد.

 

فعالیت 20 تشکل دینی مردم نهاد ویژه دهه آخر ماه صفردر شهرستان تویسرکان

رضا شریفی راد مدیر روابط عمومی ومسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان 26 آبان94 ضمن بیان این خبر،گفت: دردهه آخر ماه صفر1437هجری قمری تعداد 20 تشکل مذهبی مردمی در سطح شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و مراکز دهستانهای هفتگانه بخش های قلقلرود ومرکزی به عزاداران خدمات فرهنگی مذهبی، اخلاقی و قرآنی  ارائه می دهند.

 

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به ثبت 318 هیئت مردمی، دانش آموزی، دانشجویی، حوزوی،محوری و عشایری در این شهرستان، تصریح کرد: این تعداد تشکل شامل هیئات مذهبی منتخب،کانون فرهنگی مدهبی مساجد، موسسات ومراکزقرآنی شهری و روستایی می باشند، که در طول دهه آخر ماه صفر مشغول فعالیت خواهند بود.

 

فعالیت 6 کتابخانه شبستان مساجد با 4000 جلد کتاب درشهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان

رضا شریفی راد مسئول تشکلهای دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان 27 آبان 94 باتبریک هفته نکوداشت کتاب و کتابخوانی، گفت: این کتابخانه ها شامل 4 کتابخانه روستایی در شاهزید و دهستان حیقوق النبی(روستای فریازان)، لامیان و مسجد ابوالفضل(ع) روستای دارانی در بخش های مرکزی وقلقلرودو 2 کتابخانه شبستان شهری که در مسجد امام حسین(ع) تویسرکان و کانون فرهنگی تبلیغی شهر فرسفج قرار دارند.

 

مسئول تشکلهای دینی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در ادامه تعداد کتاب موجود در این کتابخانه ها را 4 هزار کتاب در زمینه های فرهنگی، دینی، قرآنی، اجتماعی و مذهبی عنوان کرد که با مسئولیت روحانیان مستقر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان و فعالیت کتابداران واجدالشرائط افتخاری در حال فعالیت هستند.

 

شریفی همچنین از فعالیت یک باب کتابخانه حوزه دین در مجتمع فرهنگی اداره تبلیغتات اسلامی تویسرکان خبر داد و گفت: این کتابخانه دارای 3500 مجلد در زمینه های اجتمایی، تاریخی، مذهبی و دینی هستند که در طول سال مورد استفاده روحانیان مستقر، پاره وقت، خوداستقرار، طرح هجرت وبومی شهرستان قرار می گیرد./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات