۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۳۸۳۲
کارشناس مسائل مذهبی:

بسیج پیشگام اجرای اصول اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی رشد اندیشه های ضد استکباری و تشکیل گروه های مبارز در کشورهای مختلف را متأثر از ترویج اندیشه های بسیجی در سراسر جهان دانست و گفت: بسیج پیشگام اجرای اصول اسلامی در جامعه است.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام حسین(ع) شهرضا، با اشاره به تأکید امام راحل(ره) مبنی بر لزوم صادر کردن اصول انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای جهان عنوان کرد: اندیشه های انقلاب اسلامیف حامی مظلومان جهان و مخالف ستم گری است، و این آراء و عقایدی است که تمام جهان به آن معتقد و نیازمند ابراز آن هستند.

 

وی در ادامه افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه های ضد استکباری در قالبی کاملاً کلاسیک و رسمی، و تنها در قالب گفتار و یا نهایتاً نشر تعالیم و افکار در فضاهای روشنفکری، و به صورت کاملاً محدود ابراز می شد؛ اما وقوع انقلاب اسلامی این عقاید را در قالبی اسلامی و در عمل به جهانیان نشان داد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، صرف بیان عقادی که می تواند تمام جهان را دگرگون کند را ناکافی دانست و تصریح کرد: امام راحل(ره) احساسات ضد استکباری مردم ستم دیده جهان را که از قرن ها استعمار و اسثمار دول استکباری به تنگ آمده بودند را شناخت، و با یک اعلام جهانی، ان ها را به قیام بر علیه ظلم فرا خواند.

 

حجت الاسلام جاوری وقوع انقلاب اسلامی در ایران را متأثر از بلوغ سیاسی و دینی مردم ایران برشمرد و اظهار کرد: مردم ایران از قرن ها ویژه خواری رجال قاجار و بی کفایتی و غارت و چپاول اموال ملی به دست این خانواده و همچنین ظلم و فساد حکومت پهلوی، به پناهگاه امن اسلام تحت لوای ولی فقیه و مرجع شیعیان جهان، پناه آوردند.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: درک این مسأله که تنها راه نجات از ظلم و فسا طبقه حاکم اسلام است و اینکه هیچ کسی جز ولی فقیه توان اجرای اصول آن را ندارد، ناشی از درک صحیح و رشد و بلوغ فکری مردم ایران بود.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم ایجاد کرسی های آزاد اندیشی اسلامی در دانشگاه ها گفت: دشمنان انقلاب با استفاده از فضای گسترده ای که در فضاهای مجازی ایجاد شده شبهات گسترده ای در میان نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج می دهند که در صورتی که پاسخ مناسبی در قابل آن داده نشود، برای اسلام و انقلاب خطرناک است.

 

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: هیچ یک از مبانی اسلام، انقلاب و اصول حکومتی جمهوری اسلامی خارج از احکام و شرایط اسلامی نیست، جمهوری اسلامی بر اساس احکام اسلام ایجاد شده و تحت نظر فقیه جامع الشرایط، اداره می شود، اما دشمنان از نا آگاهی برخش از افراد استفاده می کنند و شبهه افکنی می کنند.

 

وی تأکید کرد: شبهاتی  که از سوی دشمنان و از طریق اینترنت و فضای مجازی طرح می شود، در قالب طرح اصول پیچیده سیاسی با بیانی ساده و عوامانه است که می تواند جوانان و نوجوانان ما به با دوگانگی مواجه کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود، پایگاه های مقاومت بسیج را سنگرهای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن برشمرد و افزود: بسیج، پیشگام اجرای اسلامی در جامعه است و با توجه به حضور مداوم نیورهای آن در میان مردم و پذیرش و مقبولیت آن از سوی مردم، می تواند مانع ترویج اندیشه های ضد اسلامی و ضد انقلابی در جامعه شود.

 

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: در مواقع فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی با حضور اقشار مختلف جامعه می تواند ارکان نظام را مستحکم، و شبهات ضد دینی را پاسخ دهد؛ فعالیت های فرهنگی بسیج تاکنون مانع موفقیت دشمن در اجرای دسیسه های خود شده است.

 

وی در پایان رشد اندیشه های ضد استکباری و تشکیل گروه های مبارز در کشورهای مختلف را متأثر از ترویج اندیشه های بسیجی در سراسر جهان دانست و گفت: انسان ذاتاً با ظلم و بی عدالتی مخالف است، اما گاهی ترس از مرگ یا نبود رهبری، مانع ابراز این نظر می شود، ولی اگر فردیا گروهی برای نخستین بار بر علیه ظلم طغیان کند، دیگران نیز از او پیروی می کنند./868/202/ب2

ارسال نظرات