۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۷۰۸
در نشست فرهنگی مهدویت؛

چالش‌های فراروی مؤمنان و مستضعفان مورد بررسی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ نشست فرهنگی مهدویت با حضور کارشناسان و با تبیین چالش‌های موجود در زمینه اعتقادی، سیاسی و پزشکی که از طریق مافیای داخلی و دشمنان خارجی در جامعه صورت می‌گیرد، برگزار شد.
چالش‌هاي فراروي مؤمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر 28 آبان نود و هفتمین نشست از نشست‌های فرهنگ مهدوی با محوریت چالش‌های فرا روی مؤمنان و مستضعفان با اشاره به دین وارونه و شش اصل سلامتی غارت شده با حضور دکتر محمد دریایی و استاد اسماعیل شفیعی سروستانی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست استاد اسماعیل شفیعی اردستانی نویسنده و مهدویت پژوه در موضوع چالش‌های آخرالزمانی مومنان ومستضعفین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تمامی چالش‌های آخرالزمانی در روایات و احادیث بیان شده‌اندولی به دلیل عدم توجه و مطالعه در این زمینه، نسبت به نشانه‌های که اتفاق می‌افتد و یا در شرف وقوع است واکنش نشان نمی‌دهیم.

 

غفلت سرچشمه تمام چالش‌هاست

وی افزود:غفلت سرچشمه‌ بی تفاوتی نسبت به نشانه‌های آخرالزمان است و این ناشی از نفوذ و مکر شیطان است که مانع از جلوه و نمایش خطرات برای انسان است که شخص را ناگهان در مرداب خطرات فرو می‌برد.

 

این نویسنده و پژوهشگرنخستین چالش برزگ را غفلت از امام زمان(عج)خواند و ادامه داد:بزرگترین آسیب و جدی ترین خطر امروزه غفلت جامعه مسلمان از امام زمان(عج) به صورت فردی و اجتماعی است؛ درجامعه امروز با توجه به تاسیس موسسات مختلف در موضوع مهدویت ولی نتوانسته‌اند مساله ولایت و مهدویت را به صورت جدی و آنچه که لایق حضرت است بیان کنند.

 

دکتر سروستانی با اشاره به عواقب غفلت اظهار داشت: به سبب غفلت مسلمانان از دستیابی به تحلیل صحیح وقایع باز می‌مانند و از رسیدن به نتیجه که پیشرفت و گسترش روابط در بین مسلمانان است عقب می‌افتند.

 

وی ابراز داشت: رسانه های اجتماعی و فردی ، رسمی و غیر رسمی هیچکدام به اندازه دو سطر تحلیل دقیق سیاسی،اجتماعی وفرهنگی از منظر روایات و احادیث آخر الزمانی انجام نداد‌ه‌اند و بیشتر نظرات و پیشنهاداتشان براساس گمان‌ها و پیشنهادهای خودشان است و برهمین اساس قانون وضع می‌کنند و موضع می‌گیرند و این سبب به بی نتیجه ماندن آن‌ها درمسائل است.

 

این نویسنده وپژوهشگر ادامه داد: زمانی که تحلیل صحیح از مسائل صورت نگیرد خسارتش را مردم، مومنان و امام مبین باید بپردازد و در این صورت مومنان وارد میدانی می‌شوند که خصم به راه انداخته است و در این هنگام از یاری رساندن و ماموریتی که حضرت برای ما قرار داده باز می‌مانیم.

 

ظهور فرقه‌‌ها سبب فتنه می‌شود

دکتر سروستانی با استناد به روایات دومین چالش فراروی مومنان را ظهورفرقه ها خواند وتصریح کرد: فتنه‌ها به وسیله ظهور فرقه‌ها به وجود می‌آید؛ در دنیا بیش چهار هزار فرقه شبه مذهبی وجود دارد که در هیچ دوره‌ای به اندازه امروزه فرقه در دنیا وجود نداشته در ایران ما بیش از هفتصد فرقه وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: فرقه ها موجب پراکندگی ادیان می‌شود و این هدف شیطان وبهترین راه نفوذ دشمن برای رخنه در بین مومنان است و سبب ایجاد شبهه‌های بسیار زیاد در بین مردم می‌شود.

 

شک موجب حرکت به سمت ارتداد می‌شود

این نویسنده با بیان این نکته که وجود شک و تردید در دین سبب کشیده شدن انسان به سمت ارتداد می‌شود ادامه داد: وقتی قلب انسان دچار شبهه شد و در پی پاسخ مساله حرکت نکرد دام شرک در انسان ایجاد می‌شود وهمین شک وشبهه در هنگام ظهور به قدری افزایش پیدا می‌کند که دو سوم مردم با دشمنان هم دست می‌شوند؛ با توجه به روایات همچنانکه در مردم فوج فوج به اسلام روی آوردند در وقت ظهورامام زمان(عج) فوج فوج از اسلام به سبب شک و تردید خارج می‌شوند.

 

شناسایی حملات دشمن از مهم‌ترین وظایف دولت اسلامی است

دکتر سروستانی سومین چالش را بیوتریزم دانست و تشریح وتاکیدکرد: باید دولت در تمامی حوزه‌ها اعم از غذا، دارو، سیاست،اجتماعی و اقتصادی افرادی را برای شناسایی خطراتی که از سوی دشمن از این عرصه‌ها به جامعه وارد می‌شود جلوگیری کند؛ مسبب تمامی مشکلات جوامع مسلمان نشین همین موارد است به طوری که ما در عرصه بهداشت و درمان به این نکته توجه نداریم که چرا آمار سکته در بین جوانان افزایش یافته است؟ ویا چرا میانگین طول عمر در بین مردم ایران به 54سال رسیده است؟.

 

وی اضافه کرد: این موارد عمق استراتژیک یهود را برای ما نشان می‌دهد باید دانشگاهها یک رشته با عنوان یهود شناسی در دانشگاه‌های خود قرار بدهند چرا که زمینه جلوگیری از نفوذ آنان در بین مسلمین شناخت هرچه بهتر اهداف آنان است.

 

دولت مردان باید درپی کسب اعتماد مردم باشند

این نویسنده وپژوهشگر چالش بعدی را اعتماد مردم دانست و اظهار داشت: یک حکیم چینی می‌گوید مردم سه حق دارند نخست دولت نانشان را تهیه کند دوم امنیت بخواهند و سوم به حاکمان اعتماد کنند؛اگر اعتماد به حاکم پیدا شود بدون وجود دو گزینه نخست نیز مردم با حاکمان خواهند بود و اگر اعتماد برداشته شود مرزها ناامن خواهند بود و فرار مغزها رخ خواهدداد. دولت مردان باید بدانند با ترانه ساختن و کلیپ ساختن نمی‌توانند اعتمادحاصل کنند بلکه باید با عمل خود اعتماد مردم را جلب کنند.

 

دکتر سروستانی ادامه داد: دولت مردان برای کسب اعتماد مردم باید روش و راهکار خود را از احادیث و روایات بدست بیاورند و بدانند که هرچند دشمن سعی در جدایی اعتماد مردم به دولت مردان دارد ولی این رفتار دشمن همیشگی است و خود باید جلوی این چنین رخنه‌ها را بگیرند.

 

مال حرام چشم و گوش انسان را می‌بندد

وی در بیان چالش دیگری گفت: انباشته شدن شکم از مال‌های حرام از چالش های دیگر در جوامع اسلامی است به نحوی که از خصوصیات مردمان آخرالزمان ربا خواری بسیاری از آنان است؛ حرام خواری چشم دل را کور و گوش‌ها را از شنیدن سخن حق کور می‌کند.

 

این نویسنده در بیان چالش بعدی که فسق و فجور است گفت: چیزی به اندازه فسق و فجور نمی‌تواند جامعه مسلمین را از هم متلاشی و نابود کند فسق و فجور به قدری قبیح است که حتی شیطان هم از آن تبری می‌جوید و فسق و فجور از جهالت انسان سرچشمه می‌گیرد به طوری که امام علی(ع) می‌فرماید:اگر با جهالت ظهور امام زمان(عج) را درک کنید تفاوتی با مردمان قبل از بعثت نخواهید داشت.

 

دکتر سروستانی در پایان به چالش بدعت پرداخت و اظهار داشت: بدعت از جمله مواردی که است که انسان را به انحراف می‌کشد وناحق را بر حق مسلط می‌کرداند به طوری که در زمان ظهور حضرت بسیاری از افرادبه سبب بدعت ها به وجود آمده دین امام زمان(عج) را دین جدید و بدیع می‌دانند.

 

کشورهای اروپایی حتی به کشور خود رحم نمی‌کنند

در ادامه این مراسم دکتر محمد دریایی متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی حتی به کشورهای خود نیز رحم نمی‌کنند گفت: ما با دو جبهه در حال مقابله هستیم جبهه داخلی که همان مافیای داخلی هستند و جبهه خارجی که صهیونیزم و کشورهای اروپایی و سردسته تمامی این جبهه ها یهود و فراماسونری است که به هیچ بشری رحم نمی‌کند و سعی در نابودی تمامی افراد و باقی ماندن افراد خود با روش‌های سیاسی ،غذایی وداروی، اقتصادی و فرهنگی است.  

 

سوسیس و کالباس سرطان زاست

وی افزود: از روش‌های ورود دشمن به کشورهای اسلامی می‌توان نفوذ آنها از طریق دارو، مواد غذایی و مواد مخدر خواند و در داخل کشور کسانی که اجازه ساخت برخی کارخانه ها که از لحاظ ارزش غذایی کمترین ارزش را دارند و مسبب بیشترین بیماریها در بین جامعه هستند مانند کارخانجات سوسیس و کالباس که درآن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود وسبب بیماری‌های همچون سرطان می‌شود.

 

این متخصص طب سنتی با اشاره به هدف کارخانجات دارو سازی دشمن در ساخت دارو گفت: هدف کارخانجات دارو سازی تولید دارو در سطح وسیع برای توسعه اقتصادی و سرمایه است و همچنین تولید داروهای که ایجاد بیماری می‌کنند و سبب استفاده شخص مصرف کننده از دیگر داروهای کارخانه می‌شود.

 

دکتر دریایی افزود: براساس آمار به دست آمده ویروس ایدز و داروهای مقابله با آن در پنتاگون و توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته شد وقتی این ویروس در دنیا پخش شد نخستین کشوری که داروهای آن را روانه بازار کرد همین کشور بود و از این طریق سرمایه های کلانی را به جیب زدند.

 

وی با اشاره به عوارض استفاده از سوسیس و کالباس گفت: ماده‌های شیمیایی موجود در این مواد غذایی سبب افسردگی ، چاقی و سکته‌های زودرس می‌شود؛ نیترات سدیم موجود در این مواد غذایی اولین عضوی را که نشانه می‌روند معده است که سبب از بین رفتن لایه مخاطی معده می‌شود که این موجب ایجاد التهاب و سپس زخم معده در فرد می‌شود وشخص شروع به مصرف داروهای شیمیایی می‌کند.

 

طریقه مصرف آب

این متخصص طب سنتی درخصوص آب کلر دار ابراز داشت: آب کلر دار سبب نفخ شدید روده و معده می‌شود وشخص به داروهای مانند امپرازول روی می‌آورد که این هم موجب یبوست در فرد می‌شود؛ بهترین طریقه مصرف آب جوشاندن آن است و پس از جوشاندن اضافه کردن مقداری آبلیموی طبیعی در آن است تا تمام املاح از دست رفته بازگردد.

 

دکتر دریایی عنوان کرد: طب اسلامی همان غذا درمانی است و طبیبی که قبل از شناخت نوع تغذیه فرد شروع به تجویز دارو بکند کمر به قتل شخص برده است./877/202/ب2

ارسال نظرات