۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۳۶۵۲
به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله بهبهانی در اهواز صورت گرفت؛

نشست آیت الله موسوی جزایری با جمعی از علما و روحانیان قم و مشهد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله بهبهانی و تجلیل از مقام ایشان، نشستی پیرامون شخصیت وی در بیت آیت الله موسوی جزایری و با حضور علما برگزار شد.
آيت الله جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله بهبهانی عصر امروز نشستی با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، علما و روحانیان قم و مشهد، مسؤولان استانی و غیر استانی و نیز حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در بیت ایشان برگزار شد.

 

براساس این گزارش، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با خیر مقدم گویی و تشکر از حضار و مسؤولان و استفاده از بیانات و سخنان آنان با اشاره به این که این نشست در راستای تجلیل از خادم فقه آل محمد، آیت الله بهبهانی  صورت گرفته است، گفت: این نشست در راستای تجلیل از مقام شامخ آیت الله بهبهانی درزمینه فعالیت­های فقهی و علمی است که نشستی مبارک و میمون است.

 

وی با بیان این که آیت الله بهبهانی در طول عمر خود چندین کتاب را تألیف کرده­اند، افزود: در زمینه ولایت امیر مؤمنان ایشان کتاب چهل حدیثی که تلفیقی از چهل حدیث و آیه است، تألیف و در آن با استدلال­های قوی به اثبات مکتب شیعه و حقانیت ولایت امیر مؤمنان می پردازد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که آیت الله بهبهانی از پیشگامان در تأسیس مدرسه علمیه هستند، بیان کرد: مدرسه دارالعلم از جمله اقدامات ایشان بوده که درجریان مسافرت های خود به اصفهان با تحمل سختی ها تعدادی از طلاب را به تدریس در این مدرسه فراخواندند.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و استقبال از مدارس علمیه و لباس روحانیت بیان داشت: در عهد آیت الله بهبهانی تعدا طلاب با توجه به تلاش­ها و اقدامات ایشان بسیار ناچیز بوده اما در حال حاضر 5 هزار طلبه مرد در حوزه های استان خوزستان مشغول تحصیل و کمتر از این مقدار را خواهران طلبه به خود اختصاص داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به تأسیس دانشگاه امیر المؤمنین و بیان آن که انگیزه اصلی تأسیس آن رشته ولایت است به بیان تعداد رشته ها و دانشجویان آن پرداختند.

 

در پایان نیز مهمانان با تشکر از آیت الله موسوی جزایری در برگزاری این نشست، از حضور در این نشست ابراز خرسندی کردند./9466/202/ب2

ارسال نظرات