۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۵۱۷
معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:

همه کارهای دشمن از سر درماندگی و استیصال است/ دشمن سعی در جابجایی ارزش های ما دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب تمام کارهای دشمن را از سر درماندگی و استیصال دانست و گفت: اگر چه در جنگ نرم تلفاتی داشته ایم اما اتفاق های مبارکی خواهد افتاد و همان گونه که در فتنه 88 موجب قدرت ما شد، حال نیز باید به وظیفه خود عمل و صحنه را ترک نکنیم.
همه کارهای دشمن از سر درماندگی و استیصال است/ دشمن سعی در جابجایی ارزش های ما دارد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام آقایی معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، شب گذشته در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان این که دشمن باورهای ما را مورد هدف قرار داده است، گفت: این هجمه ها از زمان رسول اکرم بوده است و ممکن است جلوه های آن تغییر کرده باشد اما ماهیت آن تغییر نکرده است و راهبرد تطمیع و تهدید از ابتدا وجود داشته است.

 

وی با اشاره به هجمه دشمن از منظر مقابله با انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمن مبانی اعتقادی ما مانند توحید، معاد و امامت را در جنگ نرم و فضای مجازی مورد هدف قرار داده است.

 

تلاش دشمن در اختلال در تظام ارزشی و ضوابط و واقعیت های ما

حجت الاسلام آقایی با بیان این که دشمن سعی در جابجایی ارزش های ما دارد، تصریح کرد: هیچ واقعیتی در بیرون شکل نمی گیرد مگر این که در درون اتفاق افتد و هر گاه شیطان موفق شود در مقابله با انسان تعادل بیرون و درون را بر هم بزند تنش بین بیرون و درون اتفاق افتاده و موجب زاویه و شکاف می شود و از همان جا نفوذ می کند بنابراین دشمن سعی در جابجایی ارزش ها در درون افراد دارد.

 

معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: اختلال در ضوابط و معیارها و واقعیت حقیقی را کم جلوه دادن از دیگر اقدامات دشمن  است. شیعه بودن، ایرانی بودن واقعیت ما است که دشمن سعی در گرفتن آن ها و ساختن واقعیت های مصنوعی دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به لایه های وجودی گفت: لایه ظاهری (خواهش های و امیال)،  لایه میانی (خواسته های متعالی مانند زیبایی و قدرت) و لایه سوم (خدا خواهی و آخرت خواهی) است که دشمن در عملیات نرم سعی در قرار گرفتن انسان در لایه ظاهری را دارد و هنر انسان مؤمن این است که با سیر و سلوک این را برعکس کند.

 

حجت الاسلام آقایی با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش نیاز ها، بیان داشت: استکبار و دشمن در سبک زندگی سعی در تکثر نیاز ها دارد و به جای تراز انسان به نیاز انسان اهتمام دارد.

 

معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به وجوه ایمان، اظهار کرد: عمل به ارکان، عمل به جوارح و عمل به لسان از وجوه ایمان است و شیطان نیز از دل شروع می کند و به اعضا و جوارح سرایت می کند.

 

هدف دشمن براندازی جمهوری اسلامی است

وی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب به نفوذ دشمن اشاره و تصریح کرد: تلاش دشمن برای نفوذ از اول انقلاب و حتی قبل از آن و از زمان مشروطه بوده است و این که چرا تأکید ایشان در این زمان بر نفوذ بسیار است، در این خصوص می فرماید:«علیه ما جنگ حساب شده ای در جریان است و هدف استحاله جمهوری اسلامی است.»

 

حجت الاسلام آقایی افزود: هدف دشمن براندازی جمهوری اسلامی است و گاهی با جنگ سخت و کودتا و تحریم و حال سعی دارند با جنگ نرم به تغییر محاسبات و از آن به تغییر رفتار و از این تغییر نیز به اضمحلال جمهوری اسلامی برسند.

 

معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان این که رهبر معظم انقلاب به این امر اشاره داشتند که دشمن سعی دارد صورت را حفظ اما سیرت را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: آن ها می خواهند هدف آمریکا ، صیهونیست ها و شبکه های قدرت جهانی تأمین شود حال اسم جمهوری اسلامی هر چه که می خواهد، باشد.

 

تمام کارهای دشمن را از سر درماندگی و استیصال است

وی به هدف از جنگ نرم اشاره و بیان داشت: دشمن با جنگ نرم سعی در تغییر باورهای مردم دارد و با توجه به این که این مردم در سخت ترین زمان ها مانند جنگ های مغول بیشترین پیشرفت را داشته و در برابر آن ها در سوریه و لبنان و دیگر کشورهای مظلوم منطقه ایستاده است، این مردم با مردم دیگر نقاط دنیا متفاوت است بنابراین آن ها را استکبار مورد هدف قرار می دهد.

 

حجت الاسلام آقایی به باورهایی که دشمن سعی در رواج آن دارد اشاره و اظهار کرد: باور به گذشته بد با تطهیر چهره های فاسد، باور به اینده مششع را دچار تردید کنند، باور به این امر که جهان بیرون جهان خوبی است و با این باورها مردم سالاری دینی، استکبار ستیزی، خودکفایی و استقلال را از ما بگیرند.

 

معاون گفتمان سازی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب تمام کارهای دشمن را از سر درماندگی و استیصال دانست و گفت: اگر چه در جنگ نرم تلفاتی داشته ایم اما اتفاق های مبارکی خواهد افتاد و همان گونه که در فتنه 88 موجب قدرت ما شد، حال نیز باید به وظیفه خود عمل و صحنه را ترک نکنیم./1310/202/ب3

ارسال نظرات