۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۵۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی:

سال ها باید بگذرد تا عمق تفسیر المیزان علامه طباطبایی فهمیده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که علامه طباطبایی از عجایب اخلاق بود، گفت: بنده گمان نمی کنم که ایشان در طول عمر خود یک بار عصبانی شده باشند؛ علامه طباطبایی هم عالم و هم صددرصد عامل بود، سال ها باید بگذرد تا عمق تفسیر المیزان علامه طباطبایی فهمیده شود.
حجت الاسلام مسعودي خميني حجت الاسلام والمسلمين مسعودي خميني  دوازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در دوازدهین همایش اساتید تفسیر که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تجلیل از شخصیت برجسته مرحوم علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی شخصیتی است که کسی نمی تواند آن را تفسیر و تبیین کند.

 

وی افزود: علامه طباطبایی هم عالم و هم صددرصد عامل بود، ایشان افزون بر این که عمل به شریعت داشت چشم و دلش بر روی نادیده ها باز شده بود؛ شخصی خدمت علامه رسید و گفت کسی به تفسیر شما نقد نوشته و اشتباهات شما را در جزوه ای بیان کرده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: علامه طباطبایی در جواب این شخص گفت من اشتباهات زیادی دارم اما این اشتباهات را آن شخص نمی فهمد؛ متأسفانه امروزه نیز برخی به شخصیت والای علامه طباطبایی نقد وارد می کنند اما باید گفت ایشان نقد دارد اما این نقد را این افراد نمی فهمند.

 

وی ادامه داد: علامه می فرمود هیچ مسأله ای برای من پیش نیامده مگر این که حل شده باشد، علامه چنین شخصیت والایی بود؛ آقای سعادت پرور که از شاگردان اصیل علامه در فلسفه و عرفان بود می گفت در روز عرفات در مکه دیدم که ایشان به دور از چادرها سر بر روی صحرای عرفات گذاشته و با خدای خود راز و نیاز کرده و اشک می ریزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی با بیان این که علامه طباطبایی از عجایب اخلاق بود، ابراز داشت: بنده گمان نمی کنم که ایشان در طول عمر خود یک بار عصبانی شده باشند؛ علامه در زمان تدریس یک نقطه را نگاه می کردند؛ سال ها باید بگذرد تا عمق تفسیر المیزان علامه طباطبایی فهمیده شود.

 

وی عنوان کرد: بنده در یکی از روزهای زمستانی به بیت علامه آمدم خود ایشان در را باز کردند و من مشاهده کردم که می لرزند ایشان می گفت هوا سرد است و نفت نداریم تا اتاق را گرم کنیم؛ پس از این که برای ایشان نفت تهیه کردیم علامه برای بنده دعا کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی با وجود مقام والای عرفان و عمل بسیار فقیرانه و ساده زندگی می کرد، اینگونه زندگی کردن سبب شده تا ایشان بتوانند تفسیری بنویسند که بسیاری آن را نمی توانند بفهمند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات