۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۵۰۹
مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیون:

طلاب ساده زیستی را سرلوحه امور خود بدانند/ در راه علم باید اجتهاد کرد و سختی کشید

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیون با بیان این که طلاب در راه علم اندوزی باید رنج ها و سختی های فراوانی متحمل شوند، گفت: طلاب باید در هر زمان ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار دهند نباید هرگز ساده زیستی طلبگی به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام حسين بکتاش مشاور استاندار استان مرکزي در امور روحانيون

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام حسین بکتاش مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیون شامگاه چهارشنبه 27آبان در بازدید از حوزه علمیه امام‌ مهدی(عج) اراک بیان کرد: وجود مراجع بزرگ تقلید همچون آیات عظام اراکی و امام خمینی سبب افتخار مردم استان مرکزی است.

 

حوزه های علمیه  استان مرکزی همپای حوزه های علمیه قم مشغول فعالیت می باشند

مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیون بیان کرد: استان مرکزی به نام حضرت امام خمینی شناخته می شود و حوزه های علمیه آن نیز اصیل و مستحکم هستند و شانه به شانه و همپای حوزه های علمیه قم مشغول فعالیت می باشند.

 

حجت الاسلام بکتاش در رابطه با وظایف مشاور استاندار در امور روحانیت، گفت: آشنایی با دردها و چالش‌های اساتید در حوزه‌های علمیه و بازبینی مسائل موجود در  بخش‌های فنی و غیرفنی و انتقال این مسائل به سیستم‌های مربوطه از جمله وظایف مشاور استاندار در امور روحانیت است.

 

طلاب در راه علم اندوزی باید رنج ها و سختی های فراوانی متحمل شوند

مشاور استاندار استان مرکزی با بیان این که طلاب در راه علم اندوزی باید رنج ها و سختی های فراوانی متحمل شوند، خاطر نشان کرد: طلاب باید در هر زمان ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار دهند نباید هرگز ساده زیستی طلبگی به فراموشی سپرده شود.

 

حجت الاسلام بکتاش با اشاره به این که طلاب پس از فراغت از آموزش های کلاسیک و دروس حوزوی باید برای رسیدن به مراتب بالای تقوا، عرفان و اخلاق گام بردارند، اظهار داشت: راه‌اندازی مراکزی همچون جامعة‌المصطفی و مؤسسات و مراکز دانشگاهی موجب تسهیل انتقال مفاهیم اسلام به اهل عشاق آل محمد(ص) در سراسر دنیا شده است. 

 

 مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیون با بیان این که در راه علم باید اجتهاد کرد و سختی کشید، خاطرنشان کرد: هیچ فرد حوزوی جز با تحمل مشقات و سعی و کوشش به درجات علمی بالا دست نخواهد یافت.

 

مجتهدپروری و  مبلغ‌پروری

حجت الاسلام بکتاش با بیان این که در حال حاضر در حوزه علمیه در کنار مجتهدپروری، مبلغ‌پروری نیز انجام می‌شود، گفت: مبلغ‌پروری در اقسام مختلف و در قالب‌های روضه‌خوانی، مبلغین خارج از کشور، داخل کشور و مبلغین در رشته‌ها و ادیان مختلف وجود دارد.

 

شایان ذکر است، در حوزه علمیه امام مهدی(عج) اراک 180 طلبه سطح یک در پنج پایه مشغول به تحصیل و 18 استاد در پایه‌های مختلف مشغول به تدریس و تذهیب در این مرکز هستند./842/202/ب3

ارسال نظرات