۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۳۳۰۴
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

جریان شیرازی و شیعه لندنی همانند تکفیری ها برای اسلام مضر هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم مراقبت نسبت به نفوذ جریان تشیع لندنی به هیئات مذهبی، گفت: جریان شیرازی و شیعه لندنی همانند تکفیری ها برای دین اسلام مضر هستند.
حجت الاسلام روحاني نژاد- معاون سازمان تبليغات اسلامي

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تلاش جریان شیرازی ها و شیعه لندنی برای نفوذ به هیئات مذهبی کشور با عنوان و بهانه حمایت از این هیأت ها، اظهار کرد: باید نسبت به نفوذ این گونه جریان ها به هیئات مذهبی مراقبت ویژه ای صورت گیرد چرا که جریان شیرازی و شیعه لندنی همانند جریان های تکفیری برای اسلام مضر هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت، تبلیغ و تلاش شیعه لندنی و جریان شیرازی ها در راستای آسیب زایی در مراسم های عزاداری محرم و احیای عزاداری های منسوخ و موهن، خاطرنشان کرد: این جریان ها از این اقدامات هدفی جز نمایش خشونت آمیز از اسلام و تشیع و از بین بردن وفاق، همدلی و وحدت بین مسلمانان ندارند به همین دلیل باید همه افراد در مواجهه با تبلیغات آنها هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه شرایط کنونی امت اسلام و شیعیان با گذشته تفاوت داشته و اکنون ما دارای حاکمیت دینی و اسلامی هستیم، تصریح کرد: در نظام سیاسی و جامعه مبتنی بر اسلام و تشیع، کانون توجهی با عنوان ولایت فقیه وجود داشته و همه علما و فضلای دینی به این کانون توجه دارند اما اگر در این میان برخی افراد سخنان و موضع گیری هایی برخلاف اوامر و رهنمودهای ولایت فقیه داشته باشند، امت اسلام آماده حمایت و رهروی از ولی فقیه جامعه بوده و به تبلیغات این گونه جریان های انحرافی توجهی نمی کند.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس جریان شیرازی و شیعه لندنی همانند اسلام آمریکایی مضر بوده و مورد تأیید ولایت فقیه جامعه و مراجع عظام تقلید نیست چرا که اساسا اسلام اصیل نیازی به نسخه های انگلیسی و آمریکایی ندارد که پیام های دینی خود را از طریق شبکه های ماهواره ای مورد حمایت دشمنان اسلام مخابره کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با تأکید بر اینکه پیام های دینی اسلام راستین و شیعه واقعی می بایست از کانون رسمی کشور و نظام دینی ما مخابره شود، خاطرنشان کرد: تلویزیون های آمریکایی و اروپایی چه نسبت و قرابتی با اسلام دارند که اکنون در اختیار جریان شیرازی ها قرار گرفته و بذر نفاق و کینه و اختلاف را در بین امت اسلام می پاشند؟

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: امت اسلام به ویژه اعضای هیئات مذهبی می بایست بدون توجه به تبلیغات و تلاش های جریان شیرازی و شیعه لندنی، سعی در برگزاری عزداری ها به صورت سنتی و ساده و به دور از آسیب ها و پیرایه های مختلف کرده و در تمام احوال کانون توجه و نگاه آنها به سمت ولایت فقیه جامعه دینی و رهنمودهای رهبری باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه اهل سنت آمریکایی نیز هدفی جز ایجاد اختلاف و نفاق در بین مسلمانان نداشته و به همین دلیل نیز از سوی دشمنان اسلام حمایت می شوند، افزود: دشمنان تلاش می کنند با ایجاد و تقویت جریان های انحرافی و مخرب نظیر شیعه لندنی و تکفیری ها به اختلافات مذهبی در بین مسلمانان دامن زده و با راه انداختن جنگ و خون ریزی در کشورهای اسلامی، به اهداف شوم خود برسند./9314/302/ب3

ارسال نظرات