۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۲۶۰
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه خبرداد؛

برگزاری 405 درس تفسیر در سطح عالی و خارج / تجلیل آیت الله سیستانی از پیشرفت برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرکتولی با اشاره به کلاس های تفسیری و قرآنی موجود در حوزه علمیه گفت: در حال حاضر آمار دورس تفسیری و قرآنی به 405 درس در سطوح عالی و خارج رسیده است که این مقدار باید بسیار بیش از اکنون افزایش پیدا کند که حضرت آیت الله سیستانی نیز از پیشرفت برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه قم تجلیل کردند.
حجت الاسلام ميرکتولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر با بیان این که علم قرآن و تفسیر، مهم ترین علم عالم هستی است، گفت: قرآن مقدم بر تمام علوم انسانی و الهی است.


وی افزود: سایر علوم مقدمه‌ای برای فهم قرآن کریم هستند، علم مقدمه تزکیه بوده و تزکیه نیز سکوی ارتقا به مراتب عالی علم است؛ هر روایت معارضی باید به قرآن کریم عرضه شود؛ از این‌رو قرآن میزان بوده و روایات موزون هستند که این مسأله نشان دهنده جایگاه عظیم قرآن و مرجعیت مطلق آن است.


دبیر مجمع عالی تفسیر با بیان این که قرآن کریم بایدها، نبایدها و آنچه که برای تکامل انسان‌ها ضرورت دارد را بیان کرده است، اظهار داشت: قرآن کریم همه مسائل مربوط به بشر را بیان کرده و ناگفته‌ای را باقی نگذاشته است، متأسفانه امروزه این کتاب الهی به فراموشی سپرده شده است.


وی ادامه داد: از سال 88 جمعی از اساتید حوزه علمیه شورای مشورتی مجمع عالی تفسیر را تشکیل دادند، از این‌رو برنامه‌های تفسیری و قرآنی حوزه را برعهده دارد، باید معاونت فعالی در حوزه علمیه تحت عنوان معاونت قرآنی وجود داشته باشد تا تمام فعالیت‌های قرآنی حوزه را برعهده بگیرد.


حجت الاسلام میرکتولی با اشاره به کلاس‌های تفسیری و قرآنی موجود در حوزه علمیه ابراز داشت: در حال حاضر آمار دروس تفسیری و قرآنی به 405 درس در سطوح عالی و خارج رسیده است که این مقدار باید بسیار بیش از اکنون افزایش پیدا کند.


وی عنوان کرد: حضرت آیت الله سیستانی از پیشرفت برنامه های قرآنی حوزه علمیه قم تجلیل کردند، اساتید امروز حوزه علمیه تربیت یافته مکتب علامه طباطبایی هستند؛ میزان دورس قرآنی حوزه علمیه در سال 94 ـ95 بایدبه بیش از 500 دری برسد که تلاش بسیاری را می طلبد.


دبیر مجمع عالی تفسیر خاطرنشان کرد: طرح آموزش عمومی تفسیر و قرآن به شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه پیشنهاد شده است./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات