۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۱۶۵
امام جمعه شهرضا:

ترویج فرهنگ کتابخوانی، یک نیاز ضروری اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: تمامی عناصر اجتماعی باید در راستای ترویج فرهنگ صحیح در سطح جامعه، حفظ شعائر دینی و توسعه نیازهای فرهنگی مردم بسیج شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا، شامگاه امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا عنوان کرد: اقتدار امروز جامعه، مرهون فرهنگ نوع دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز مردم است که باید حفظ و تقویت شود.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که 164 معنی، برای واژه فرهنگ ارائه شده است، تصریح کرد: ارائه و استخراج این تعداد از معانی متعدد برای واژه فرهنگ، و تلاش برای شناخت ابعاد و عناصر آن، نشان از اهمیت و جایگاه والای فرهنگ در زندگی انسانی دارد.
 
امام جمعه شهرضا، فرهنگ را مجموعه ای از بینش ها و رفتارهای مادی و معنوی یک جامعه برشمرد و افزود: مشترک بودن، اکتسابی بودن و قابلیت انتقال از ویژگی های فرهنگ است.
 
حجت الاسلام یعقوبی، با تأکید بر لزوم تلاش برای معرفی و شناخت فرهنگ مردم از سوی خبرنگاران و جراید، گفت: مطالعه و بررسی وضعیت زندگی، آداب و روسم، عزاداری ها و همچنین گفت و گو با بزرگان و عالمان و فرهیختگان شهرستان، نمای کلی فرهنگ شهرضا را به همگان معرفی می کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت بیش از 250 گروه قرآنی در شهرضا عنوان کرد: بسیاری از این گرو ها علی رغم جلسات منظم هفتگی و ماهیانه، گم نام و ناشناخته هستند که باید معرفی و حمایت شوند.
 
امام جمعه شهرضا همچنین حضور در نماز جمعه را به منزله حمایت از پایگاه ولایت در هر شهر و منطقه برشمرد و تصریح کرد: برپایی بیش از 800 کرسی خطابه نماز جمعه در سطح کشور و استقبال گسترده مردم شهرهای مختلف، از جمله مردم شهرستان شهرضا، از این مراسم، نشان از وجود فرهنگ ولایتمداری در آن است.
 
حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ نام گذاری معابر و خیابان ها با اسامی مذهبی عنوان کرد: غالب معابر و خیابان های شهرستان شهرضا، به نام شهدای بزرگ آن، نام گذاری شده اند که این مسئله روحیه شهیدپروری و ولایتمداری مردم آن را نشان می دهد.
 
وی در پایان، گفت: تمامی عناصر اجتماعی باید در راستای ترویج فرهنگ صحیح در سطح جامعه، حفظ شعائر دینی و توسعه نیازهای فرهنگی مردم بسیج شود./868/202/ب3
ارسال نظرات