۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۹۳۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

بالاترین جنایت‌ها از علم سکولار است/ دانشگاه بدون نقد معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان این که بالاترین جنایت‌ها از علم سکولار است، گفت: این علم عالمان خود را از اخلاق و معنویت دور می‌کند و منشأ بسیاری از ضررها را در زمینه‌های مختلف رقم می‌زنند.
حجت‌الاسلام مهدي ايماني مقدم، رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی  بعد از ظهر امروز 25 آبان در نخستین نشست معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها که به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: مناظره‌های دانشجویی فعالیتی بنیادین است و این مهم باید بدون حاشیه و به صورت فعال ادامه یابد.

 

دانشگاه‌های کنونی اکثرا حالت اداری به خود گرفته‌اند

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی کاری بسیار مهم و با ارزشی است، گفت: در حال حاضر کرسی‌های نظریه‌پردازی در برخی دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم  اظهار کرد: دانشگاه‌های کنونی اکثرا حالت اداری به خود گرفته‌اند، به اعمال روتین توجه دارند و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی می‌تواند به تغییر این روحیه کمک کند.

 

روحیه جهادی جهادگران در کشور و استان قابل تقدیر است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان این که از دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور نتیجه فعالیت جهاد دانشگاهی است، گفت: روحیه جهادی جهادگران در کشور و استان قابل تقدیر است و جهاد دانشگاهی از فعالیت قابل توجهی در زمینه‌های مختلف برخوردار است.

 

وی افزود: موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی باید مشخص باشد و مخاطبان برای حضور در این محافل باید توجیه شوند، ازاین رو در برپایی این کرسی‌ها نباید شاهد سوت کشیدن تمسخر دیگران باشیم، محافل کرسی‌های آزاد اندیشی محافلی علمی است و باید مطابق اصول علمی با آن برخورد شود.

 

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم  خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به مناظره‌های دانشجویی تجربه بسیار قابل قبولی از خود بر جای گذاشت و این مهم می‌تواند در روند برگزاری مسابقات در دوره جدید مورد توجه قرار گیرد.

 

آسیب نبود فضای نقد در دانشگاه کمتر از محرومیت از خود دانشگاه نیست

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان این که بالاترین جنایت‌ها از علم سکولار است، گفت: در این علم عالمان خود را از اخلاق و معنویت دور می‌کند و منشأ بسیاری از ضررها را در زمینه‌های مختلف رقم می‌زنند.

 

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با بیان این که آسیب نبود فضای نقد در دانشگاه کمتر از محرومیت از خود دانشگاه نیست، گفت:  درواقع دانشگاه بدون نقد معنا ندارد، متأسفانه برخی دانشگاه‌ها وظیفه، اخلاق و معنویت را برای خود تعریف نمی‌کنند و این چنین منشأ مشکلات حاد اجتماعی در جامعه شدند./842/202/ب2

ارسال نظرات