۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۹۲۴

ششمین سالگرد ارتحال آیت الله نجومی در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه در پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله نجومی گفت: زندگی آیت الله نجومی برای ما افتخار آموز و برای خودش افتخار آمیز بود.
حجت الاسلام حجتي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي ششمين سالگرد ارتحال آيت الله نجومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم عارف و جلیل القدر آیت الله سید مرتضی نجومی عصر امروز با حضور علما، طلاب و روحانیان، مسؤولان و عموم مردم در مسجد نواب استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه با حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله نجومی عنوان داشت: ترسی که بر مبنای معرفت و شناخت حق است تعبیر به خشیت می شود.


وی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خوف در قرآن کریم آمده است، اما خشیت مقام عظمت الهی است و انسان های کامل و دانشمندان بزرگ در مقابل عظمت خدای سبحان دارای مقام خشیت هستند که مقام انبیاء و اولیای معصومین است.


امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه افزود: به ندرت در مردم عادی یافت می شود که فردی به مقام خشیت برسد و در قرآن کریم آمده است آیا مساوی هستند کسانی که دانشمند و جاهل هستند قطعا مقام عالم والاتر است.


حجت الاسلام حجتی تصریح کرد: مقام یک عالم برابری می کند با مقام هفتاد هزار عابد و عالم اگر بخوابد، خوابش نیز با معرفت است اما عابد ممکن است عبادتش بر مبنای معرفت نباشد.


این مسؤول با اشاره به آیات قرآن عنوان داشت: خدای سبحان به دو دسته مؤمنان و علمایی که عالم به احکام الهی هستند مقام، عنایت می کند، علم اگر توأم با عمل شد ارزشمند شده و محبوبیت ایجاد می کند.


حجت الاسلام حجتی ابراز کرد: علم بدون عمل و عمل بدون علم بی اعتبار است اما اگر عالمی عاقل شد، در پیشگاه خدا مقامی والا پیدا می کند، ملائکه و فرشتگان پرو بال خود را زیر قدوم علما و دانشمندان فرش می کنند.


وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام مردم را ترغیب به فراگیری علم می کرد و  به اسرای جنگی می گفت که هر کس به ده نفر علم بیاموزد من او را از اسارت آزاد می کنم.


امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) تصریح کرد: علم اصول دین، ریشه و اساس دین است، شناخت خداوند متعال و امامان برای انسان عنایت است بر انسان واجب است که بر اساس مسائل اخلاقی در جامعه با مردم رفتار کند و طبق سفارشی که بر ما شده است امور و احکام الهی را انجام دهیم.


استاد اخلاق عنوان داشت: اگر بخواهیم جامعه که علم و تقوا در آن نهادینه شود داشته باشیم باید به مسائل دینی و علمی آشنا و آگاه باشیم و ادیان و امتیاز دین ها را بشناسیم و بفهمیم دین اسلام در برابر دیگر ادیان از چه فضائل و امتیازاتی برخوردار است.


وی اظهار داشت: باید به علم طب اهتمام ویژه داشته باشیم تا اینکه بدنی سالم داشته باشیم و بتوانیم احکام دینی را اجرا و علوم اسلامی را فراگیریم.


امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: مردم باید امر و نهی کسی که فقیه و پیشوای جامعه است را اطاعت کنند و در برابرش تخلف نکنند چون او حاکم است و رد بر حاکم رد بر خداوند و رسولش است.


حجت الاسلام حجتی اظهار داشت: درهای علم باز بوده و جامعه آماده شکوفایی است و در زمینه هایی که مردم استعداد دارند باید فعالیت کرد و در علم فناوری، صنعت و موارد دیگر که  فرا گرفتنش واجب کفایی است باید تلاش کرد و نباید مردم از نظر علوم در مضیقه قرار گیرند.


وی با بیان فضائل اخلاقی آیت الله نجومی بیان داشت: آیت الله نجومی علمش را در اختیار دیگران قرار داد و این گونه ماندگار شد لذا جایش در قلوب دوستان و علما محفوظ است، علما با این که از دنیا می روند اما امثالشان در میان مردم وجود دارند.


حجت الاسلام حجتی در پایان گفت: هر ساله مردم و دوستداران آیت الله نجومی به مناسبت رحلت این عالم ربانی مراسمی را برگزار می کنند و خودشان را مرید و شاگرد آیت الله نجومی می دانند، فضائل اخلاقی وی مردم را جذب کرد و زندگی اش برای ما افتخار آموز و برای خودش افتخار آمیز شد./857
/202/ب2

ارسال نظرات