۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۹۱۶
آیت الله طبرسی:

رونق علمی کشور در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز دیدار مسؤولان کتابخانه های استان با اشاره به این که دین مبین اسلام با کتاب و خواندن آغاز شد، گفت: امروز نیز باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از همین الگو بهره گیریم.

 

وی با بیان این که پایین بودن سرانه مطالعه در کشور زیبنده جامعه اسلامی و دینی نیست، افزود: باید از همه ظرفیت ها در جهت ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ بهره گیریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است و کتاب موجب افزایش آگاهی و توانمندی فکری افراد می شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى و گنجینه بزرگ‏ترین ثروت‏هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است، ادامه داد: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏ شود و فرآیند کمال بشرى به ‏وسیله کتاب تحقق مى‏یابد.

 

نماینده مردم ولی فقیه در مازندران با بیان اهمیت کتاب به عنوان غذای روح تصریح کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

امام جمعه ساری با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت محتوا بخشی در عرصه تألیف و چاپ کتاب تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب ها نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را  از مبانی دینی و ارزشی منحرف کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه آمار کتابخوانی در کشور به دلیل توسعه تکنولوژی و اینترنت مناسب نیست، افزود: باید با یک برنامه ریزی هدفمند زمینه ای فراهم شود تا رویکرد جدیدی در توسعه و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور دنبال شود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد بی مهری هایی به مسأله کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم که این مسأله به هیچ عنوان پسندیده نیست، تصریح کرد: دید کاسب کارانه در عرصه فرهنگ کتاب در کشور باید برچیده شود.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش سطح مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جبران عقب ماندگی های گذشته و رسیدن به قله های بزرگ دانش و علم تنها به افزایش آگاهی ها و سطح علمی افراد یک ملت محقق می شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که برای رغبت مردم برای افزایش ساعات مطالعه باید حرکتی جهادی و عزمی ملی صورت بگیرد، گفت: امروز کتابخوانى و علم‏آموزى نه تنها یک وظیفه ملى، بلکه یک واجب دینى است و از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه کنند.

 

وی ادامه داد: هر زمان که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند، مطالعه به گونه ای شیرین و لذت بخش می شود که با افزایش هر آگاهی با شوق بیشتری این کار را ادامه خواهند داد.

 

آیت الله طبرسی با اعلام اینکه یکی از عوامل توسعه در فرهنگ کتاب‌خوانی احیای کتابخانه‌ها است، افزود: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی ایران فضای کاری برای مدیران وجود دارد و باید از این فرصت به نحو مناسب استفاده کرد.

 

امام جمعه ساری با انتقاد از عدم وجود کتابخانه مرکزی مناسب در استان، بیان داشت: به دلیل نبود کتابخانه مناسب مرکزی بسیاری از کتاب‌های خطی مازندران به سایر نقاط کشور منتقل شد./950/202/ب2

ارسال نظرات