۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۹۰۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ کتابخوانی زمینه ساز جامعه‌ای پویا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: باید به گونه ای مردم را با کتاب نزدیک کرد که در خانه همه مردم یک کتابخانه هر چند با کتاب های اندک وجود داشته باشد و از آن ها به صورت مداوم و همیشگی استفاده شود.
 فرهنگ کتابخواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤول اداره کتابخانه های بهشهر اظهار کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های متعدد کتاب در بهشهر گفت: راه اندازی این نمایشگاه ها اقدام مهم و ارزشمند فرهنگی برای شهرستان است و ضرورت و اهمیت مسأله کتاب بر کسی پوشیده نیست، بر همین اساس فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های پرجاذبه و پررنگ برای اینکه جامعه بتواند با کتاب مرتبط شود و به راحتی کتاب در اختیار او قرار گیرد، از ضرورت ها و کارهای اساسی است که باید به شکل جدی دنبال شود.

 

امام جمعه بهشهر بیان کرد: نظام نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام است همه چیز او از کتاب نشات می گیرد، بنابراین انتظار است در جامعه اسلامی یک ارتباط تنگاتنگ بین مردم و کتاب وجود داشته باشد و نباید هیچ گونه فاصله ای بین مردم و کتاب مشاهده نشود.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر اینکه برای سوق دادن و گره زدن جامعه به کتاب باید یک فکر و برنامه ریزی اساسی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: باید کمیته ویژه ای، متشکل از افراد اهل تفکر، ذوق و اندیشه شکل بگیرد و این کمیته راهکارهای ایجاد ارتباط عمیق بین مردم و اقشار مختلف با کتاب را تبیین و مشخص کنند.

 

وی با اشاره به این که افزایش آمار مطالعه نیازمند ایجاد عشق به کتاب و کتابخوانی در بین کودکان از سوی خانوده ها است، افزود: ملت شیعه و انقلابی ایران باید در بالابردن سطح کیفی مقالات علمی در دانشگاه ها، همسو با پیشگامان علمی در جهان تلاش کنند تا از افت بار معانی در نشریات علمی جلوگیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر نویسنده کتاب های مفید و اهل علمی از دنیا برود و اثر یا منبع ارزشمند و اثرگذار در جهت افزایش مطالعه افراد به جای بگذارد از اهالی بهشت خواهد بود.

 

امام جمعه بهشهر همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان و استادان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این فرمایشات ژرف و اندیشمندانه بخصوص در زمینه تحقیق و پژوهش راهگشای رشد علمی و فرهنگی دانشگاه هاست و باید سرلوحه فعالیت دانشگاهیان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جباری احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه‌ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات