۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۸۶۱
استاندار فارس خواستار شد؛

تامین امنیت زائران اربعین از حرم تا حرم

خبرگزاری رسا ـ استاندار فارس گفت: تامین امنیت زائران اربعین در این استان باید از حرم احمد‌بن‌موسی(ع) که محل اعزام است تا حرم اباعبدالله(ع) را پوشش دهد.
استاندار فارس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، محمدعلی افشانی استاندار فارس امروز در نشست هماهنگی مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم اربعین به کنگره بزرگ شیعه در جهان تبدیل‌شده و هر اندازه که باشکوه‌تر و در امنیت کامل برگزار شود بیانگر مدیریت شیعه در شرایط کنونی است.
 
وی با تاکید بر لزوم حفظ وجهه مردمی این مراسم افزود: همه مکلف هستیم حداکثر تلاش و کوشش خود را انجام دهیم که این کنگره عظیم به بهترین شکل و در قالب مردمی خود برگزار شود که در طول تاریخ مراسم عزاداری اباعبدالله همواره خودجوش بوده و با عشق و علاقه انجام‌ شده است.
 
استاندار فارس اضافه کرد: امکانات کشور عراق در حال حاضر پاسخگوی تعداد زیاد مردم نیست بنابراین باید اطلاع‌رسانی کامل انجام شود که این حرکت یک کاروان سیاحتی و زیارتی نیست بلکه عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
 
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی در ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی در استان تشکیل شده است،‌ افزود: مقوله امنیت در این سفر بسیار مهم است و این مهم باید از روز تجمع در حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و در طول مسیر برقرار شود.
 
مدیر ارشد اجرایی فارس تصریح کرد: استانهای خوزستان و ایلام میهمانداران اصلی در سفر زائران اربعین به عتبات عالیات هستند و سایر استان‌ها نیز این دو استان را یاری خواهند رساند.
 
وی مرز شلمچه در استان خوزستان را مسیر ورود زائران استان فارس به کشور عراق دانست و گفت: دستگاه‌های مسؤول در فارس موظف هستند تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با توجه به امکانات بالای موجود در فارس، بهترین خدمات به زائران اربعین ارائه شود.
 
معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: برنامه اعزام زائران استان فارس به مراسم اربعین حسینی (ع) با عنوان حرم تا حرم انجام خواهد شد.
 
شاپور رستمی ادامه داد: کاروان‌های اعزامی از استان فارس پس از حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند.
 
وی یادآور شد: بهداشت و درمان در داخل کشور با وزارتخانه و در خارج از کشور با هلال‌احمر است که باید مطابق با امکانات این مجموعه‌ها مدیریت شود و همچنین بحث بیمه اعزام‌شدگان نیز باید مدنظر قرار گیرد./839/202/ب3
ارسال نظرات