۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۸۵۶

دبیرخانه دین‌پژوهان کشور 10 پژوهش برتر را معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه با بررسی و ارزیابی پژوهش‌های دینی پنج ساله اخیر 10 پژوهش برتر دینی را انتخاب و معرفی کرد.
دبيرخانه دين‌پژوهان کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت پیمان، مدیر مسؤول دبیرخانه دین‌پژوهان کشور گفت: دبیرخانه با بررسی و ارزیابی پژوهش‌های دینی پنج ساله اخیر 10 پژوهش برتر دینی را انتخاب و معرفی کرد.

 

به منظور ارائه معرفی و ارائه پژوهش‌های برتر دینی، سلسله نشست‌های دهگانه علمی و تخصصی از این هفته در دبیرخانه دین‌پژوهان در قم برگزار می‌‌شود.

 

وی افزود: پژوهش‌های برتر با موضوع فرمان‌برداری و نافرمانی مدنی، انتخابات از نگاه فقه، روش‌شناسی تفسیر قرآن کریم، اقتصاد تعاونی از منظر اسلام، اصول روان درمانگری، مشاوره با رویکرد اسلامی، تجلی معانی و مفاهیم زیباشناختی در شهرسازی اسلامی، مکتب تاویلی و گفتمان وحی، مبانی و معیارهای جرح و تضعیف روایان نزد قدمای شیعه، تاثیر دیدگاه‌های فقهی بر قوانین کیفری و اثرپذیری الهیات فلسفی یهودی از فلسفه و کلام اسلامی در دوره میانه که توسط پژوهشگران برتر دینی در پنج سال گذشته به انجام رسیده‌اند و با توجه به ویژگی‌های نظریه‌پردازی و نوآوری و جنبه‌های کاربردی انتخاب شده‌اند.

 

مدیر مسؤول دبیرخانه دین‌پژوهان کشور گفت: ارائه مباحث و یافته‌های این پژوهش‌ها در قالب کرسی‌های آزاداندیشی دینی و نشست‌های علمی و تخصصی به جامعه علمی کشور ارائه می‌شود و تلاش خواهیم کرد زمینه‌هایی برای جلب حمایت‌های لازم از چاپ و نشر آنها نیز فراهم شود.

 

پیمان از پژوهشگران دینی خواست تا برای مشارکت در مباحث و نقد و تکمیل یافته‌های دین‌پژوهی، در نشست‌ها شرکت کنند./998/د101/ف

 

منبع: دبیرخانه دین‌پژوهان کشور

ارسال نظرات